På tur og reise hotel i New York??

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg skal til NewYork og trenger tips til hotel. Sentralt eller det må skje noget i nærheten (spisesteder, barer etc) trrenger ikke superlux men rent og skikkelig. pøs inn tips please.

PS har aldri vært i byen

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2009
Antall liker
251
Sted
Gata
Torget vurderinger
5
Clubquarters hotel 25West&51street er ganske midt i byen.Har bodd der noen ganger.Du kan jo spørre etter
rom 2201 evt.2202 eller 2203 da får du en knøtt liten balkong høyt opp.Men det blir ikke mye tid på hotelet.
Ellers er det masse spisesteder og barer over alt.Ikke kast bort for mye tid på Times Sq.
Det skjer ALTID noe i New York

God Tur!

rasputin_g

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Antall liker
9
hiver meg på denne, har planer om en langweekend evt en uke i New York og tar gjerne imot tips på hva man bør, og ikke bør sjekke ut i NY. Kom gjerne med forslag som ikke er hifi-relatert.

har sett meg ut et hotell i Chelsea-området, det koster litt mer men har brent meg før på å ta inn på billig hotell "litt" utenfor byen.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.302
Kjøp biletter til sight-seeingbussene og andre severdigheter av gateselgerene. Da slipper man mye køståing. Sight-seeingbussene er en grei måte å komme seg rundt. Hopp på-hopp av.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Når drar du og hvor lenge blir du, fingeren?

Hvis du bare skal være noen dager så er det mye på Manhattan, sentralt/semi-sentralt.

Jeg bodde helt greit på Hampton Inn Manhattan Soho. Kunne godt bodd der igjen.
The New Yorker er jo et legendarisk hotell, men ganske slitent. Men Chelsea som anbefales i tråden, er også greit. Jo nærmere Times square, jo mere bissi er det, og du vil trenge et rolig rom, for tempo er høyt. Brooklyn er visst bra, har ikke bodd der selv, men kjenner folk som har vært veldig fornøyd. Upper West Side har jeg også fått anbefalt av venner, det ligger ved Central park, og prissettes deretter.

Skal du være der i et par uker, kan du se etter noe utenfor sentrum og heller ta toget inn.

Og Alden-sjappa i NY er ikke det samme som Alden i SF, så pass på :). Allen Edmonds ligger like ved, og rett over gata ligger Brooks Brothers, så der slenger du vel innom, vil jeg tro.

Hampton Inn Manhattan Soho - Hotels.com – Tilbud og rabatter for hotellreservasjoner fra luksushotell til billig overnatting

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.302
Jeg bodde et par netter på et Best Western like ved Hells Kitchen. Relativt rimelig og helt greit, men frokosten var utilstrekkelig. Egentlig like greit, for det var jo ikke så langt til Greenwich Village og der var utvalget av frokostrestauranter godt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Når drar du og hvor lenge blir du, fingeren?

Hvis du bare skal være noen dager så er det mye på Manhattan, sentralt/semi-sentralt.

Jeg bodde helt greit på Hampton Inn Manhattan Soho. Kunne godt bodd der igjen.
The New Yorker er jo et legendarisk hotell, men ganske slitent. Men Chelsea som anbefales i tråden, er også greit. Jo nærmere Times square, jo mere bissi er det, og du vil trenge et rolig rom, for tempo er høyt. Brooklyn er visst bra, har ikke bodd der selv, men kjenner folk som har vært veldig fornøyd. Upper West Side har jeg også fått anbefalt av venner, det ligger ved Central park, og prissettes deretter.

Skal du være der i et par uker, kan du se etter noe utenfor sentrum og heller ta toget inn.

Og Alden-sjappa i NY er ikke det samme som Alden i SF, så pass på :). Allen Edmonds ligger like ved, og rett over gata ligger Brooks Brothers, så der slenger du vel innom, vil jeg tro.

Hampton Inn Manhattan Soho - Hotels.com – Tilbud og rabatter for hotellreservasjoner fra luksushotell til billig overnatting
17-22 desember sammen med min kollega så vi trenger to enkeltrom eller et dobbeltrom med to senger. Aldensko skal hankes inn. det er planen nå ihvertfall. har 5 par så jeg bør utvide horisonten litt

N

nb

Gjest
Kjøp Time out New York før dere drar, de er bra på spisesteder, barer, utesteder og slikt som er klin umulig å finne ut av selv når man kun har noen dager til rådighet.
Er ikke så nøye hvor man bor, det er lett å finne frem og Taxi nesten gratis om man er vandt med norske forhold. T-banen funker også meget bra om man skal over litt lengre avstander.

Du får også kjøpt ukesmagasinet til Time Out for New York (og London) i Norge på velassorterte Narvesen-kiosker. Der står det meste av konserter, teater, events, nyåpnede restauranter osv osv.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Da finner dere noe relativt sentralt, fingern.
Det er en veldig spennende by, som har utrolig mye. Jeg har, som du, reist mye i Europa, men det er ingenting som kan måle seg med New York.
Planlegg i god tid, ellers virrer dere rundt som to gutter fra landet.

N

nb

Gjest
Om dere er opptatt av å spise godt lønner det seg å gjøre god research og bestille på forhånd.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
takk for gode råd. Jeg har reist rundt et par ganger i California og vet av erfaring hvor viktig god research er. HFS er glimrende i så måte

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har fått mer og mer sansen for å leie leiligheter privat eller hos byråer når jeg er på tur. Har brukt Aribnb endel ganger nå, og kommer til å garantert til bruke dem igjen.

https://no.airbnb.com/s/New-York?guests=2&room_types[]=Entire+home/apt&min_beds=2

For prisen av et moderat hotellrom kan man mange steder få hele leiligheter for seg selv, ofte med helt sentral beliggenhet.

Man gir jo slipp på endel av hotellenes fordeler: Restauranter, basseng, treningsrom, klesvask etc. Men man får det gjerne igjen med komfort, størrelse, beliggenhet og trivsel.

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Jeg kan anbefale The New Yorker på det varmeste. Har sjel og historie og ligger i tillegg sentralt. Det er rent og pent , og er ikke dyrt.

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Brukte dette sist jeg var der. Bra priser og sentral beliggenhet.
Pod 39 Hotel in New York City | Cheap Hotel in NYC

Hvis det er første turen bort ville jeg bodd ganske sentralt på Manhatten. Da har du gåavstand til endel, og som tidligere nevnt er både sightseeing busser, taxi og t-bane fine måter å komme seg rundt på. Barer og spisesteder er det nok av, men litt research kan alltid lønne seg.

A.J.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg har fått mer og mer sansen for å leie leiligheter privat eller hos byråer når jeg er på tur. Har brukt Aribnb endel ganger nå, og kommer til å garantert til bruke dem igjen.

https://no.airbnb.com/s/New-York?guests=2&room_types%5B%5D=Entire+home%2Fapt&min_beds=2

For prisen av et moderat hotellrom kan man mange steder få hele leiligheter for seg selv, ofte med helt sentral beliggenhet.

Man gir jo slipp på endel av hotellenes fordeler: Restauranter, basseng, treningsrom, klesvask etc. Men man får det gjerne igjen med komfort, størrelse, beliggenhet og trivsel.
Fant en super leilighet i Hells Kitchen

Topp Bunn