Holly Cole Trio

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.421
Torget vurderinger
11
Jeg har store deler av det Holly Cole har gitt ut på CD, og er en stor fan. Hun har stort sett svært bra lyd på sine produksjoner, men musikalsk svinger det litt. Til nå har jeg regnet "Don`t smoke in bed" for å være den beste, både musikalsk og lydmessig.
Har egentlig kjempet litt for å få tak i en del av CD`ene, og spesielt en har jeg ikke fått tak i før nylig. Dette er "Girl Talk" (1990). Dette viste seg å være en riktig "audiofil" innspilling som opptatt live med "Recorded live to two-track using a single Calrec Ambisonic microphone". Fantastisk både musikalsk og lydmessig.
Anbefales på det varmeste!

U

utgatt60135

Gjest
Hun er også en av mine favoritter og årsaken er hennes stemmeprakt. Jeg vet ikke om noen som jeg synes synger bedre enn henne. Enig at platene hennes er litt ujevne. Har nesten alle tror jeg. Favoritten er Temtation.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Støttes!

Olof introduserte meg for Holly Cole for ca 1 1/2 år siden.

Jeg kjøpte umiddelbart "Temptation" og "It happened one night"

Temptation er en gjennomført pærle som igjen og igjen finner veien ned i CD spilleren. It happened one night har veldig god lyd, og mange nydelige spor, men totalt sett finner jeg denne platen litt mer ujevn.

Takk for påminnelsen og tipset om live platen. Den skal jeg garantert lete etter.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.421
Torget vurderinger
11
Måtte sette meg ned å pløye gjennom hele samlingen jeg har av Holly Cole, og ja jeg må si meg enig at "Temptation" er blant mine favoritter sammen med "Don`t smoke in bed" og "Shade" + "Girl Talk" selvfølgelig!
Når det gjelder "Blame it on my youth", "Romantically Helpless" og "Dark Dear Heart" er disse også meget habile produksjoner, men er blitt vel mye overprodusert med "pop-lydbilde". "Romantically Helpless" er i tillegg hardt mastret, så det er lite dynamikk igjen.
Når det gjelder live CD`en "It Happened One Night", så tviler jeg på hva jeg skal si! Det er jo flott lyd, live-stemning, men vokalen har fått "Stadion-sound" i motsetning til instrumentene som låter mer "rett i mic`en" Men alt i alt i forhold til mye av "skrotet" som er på markedet, så er alle CD`ene vel verdt å kjøpe inn!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg har to med henne, Temptation og Dark Dear Heart, hvor den førstnevnte er klar favoritt hos meg.
Så er jo også alle låtene Tom Waits komposisjoner.
Begge kommer under kategorien pop (i følge "iTunes" sin definisjon).
Mvh.KW

R

Roysen

Gjest
Har selv "Don't smoke in bed" som er på Hearry Pearsons's super cd liste. Denne synes jeg også er bra. Har ikke hørt de andre, men "Girl Talk" frister dersom jeg kan få tak i den. På Amazon.com finnes den til salgs som kassett, men det blir i grunnen ikke det samme ;D

Mvh
Roysen

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.421
Torget vurderinger
11
Roysen skrev:
Har selv "Don't smoke in bed" som er på Hearry Pearsons's super cd liste. Denne synes jeg også er bra. Har ikke hørt de andre, men "Girl Talk" frister dersom jeg kan få tak i den. På Amazon.com finnes den til salgs som kassett, men det blir i grunnen ikke det samme ;D

Mvh
Roysen
Kasett ;D Finnes dette formatet fortsatt? Det blir nok ikke lett å få tak i "Girl Talk", jeg har søkt med gjevne mellomrom i 3-4 år. Fikk til slutt napp på en "obskur" nettbutikk i USA som hadde en CD-liggende!

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.421
Torget vurderinger
11
Lyngen skrev:
Hmm.. det var ikke lenge siden jeg kjøpte Girl Talk uten problemer. Ligger på amazon; http://www.amazon.com/Girl-Talk-Holly-Cole/dp/B0000549IH/ref=pd_sim_m_5_img/103-7453809-9184653?ie=UTF8&qid=1185468440&sr=8-1

Jeg skal kjøre igjennom de platene jeg har for å danne et innrtykk over beste plate/innspilling :). Har ikke hørt musikk på over én uke...

Edit; Næ... hun har jo kommet med ny plate.. :D Den bestilles nu..! Dritstilig cover. Kunst!

Ny plate? Jeg var da inne på nettbutikkene i går kveld! Hva heter verket?

Jeg har slitt som en makk for å få tak i "Girl Talk". Den eksisterer ikke på ordinære platesjapper. Er sikkert primært utgitt i USA og Kanada!

R

Roysen

Gjest
Lyngen skrev:
Hmm.. det var ikke lenge siden jeg kjøpte Girl Talk uten problemer. Ligger på amazon; http://www.amazon.com/Girl-Talk-Holly-Cole/dp/B0000549IH/ref=pd_sim_m_5_img/103-7453809-9184653?ie=UTF8&qid=1185468440&sr=8-1

Jeg skal kjøre igjennom de platene jeg har for å danne et innrtykk over beste plate/innspilling :). Har ikke hørt musikk på over én uke...

Edit; Næ... hun har jo kommet med ny plate.. :D Den bestilles nu..! Dritstilig cover. Kunst!

Det var som ****. Kan kanskje komme av at jeg søkte på Holly Cole Trio og ikke Holly Cole. Takker så meget.

Mvh
Roysen

O

om.s

Gjest
Denne damen har samlet støv lenge nok her hjemme, takk for tipset, starter opp igjen med " It happened one night"...

mvh

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
"Girl Talk" - bestilt og mottatt.
Er ikke hjemme slik at jeg har fått hørt på den, men ifg. fruen var dette meget bra!

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.874
Torget vurderinger
4
Sier vel litt om at hun har både lydmessige ambisjoner og at hun har sett sitt publikum når hun på første siden av hjemmesiden sin har logo/linker til Neuman og Sennheiser ;-)

Topp Bunn