HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Vondt å lese, det stikker i pappahjertet.. at de ikke har funnet protokoller til å løse slikt i 2023 er uakseptabelt. Mener det var et prøveprosjekt å rett og slett flytte mobbere til ny skole for 15 år siden. Slippery slope, men burde være effektivt
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå skal det sies at dette er en meget krevende klasse, men noen ganger så ser det ut som at mobberen blir mer beskyttet og tatt vare på enn de som blir mobbet. Kommer til å be datteren om å ta opp "samtaler" på mobilen - ut i fra det hun sier så er dette her så langt over streken som det er mulig å komme.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nå skal det sies at dette er en meget krevende klasse, men noen ganger så ser det ut som at mobberen blir mer beskyttet og tatt vare på enn de som blir mobbet. Kommer til å be datteren om å ta opp "samtaler" på mobilen - ut i fra det hun sier så er dette her så langt over streken som det er mulig å komme.
    Husk at dere trenger ikke bevise noe som helst. Det er din datters opplevelse som teller. Føler hun seg mobbet, så plikter skolen å ta tak. Paragraf 9A. Dette her har vi også vært gjennom. Datteren vår ble kanskje ikke direkte mobbet. Men det var en spesiell klasse med flere utagerende elever. Hun ente opp med skolevegring. Tøffe tak, i den tiden. Skolen fikk sjans til å ordne opp men lyktes ikke. Meldte derfor inn saken inn til statsforvalteren. Da plikter skolen å lage handlingsplaner. Still krav og gi dere ikke.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vi byttet til slutt skole for vår eldste. Fra en ødelagt unge til nå aktiv, kreativ unge med toppkarakter. Men det var en tung og krevende tid. Frustrasjon, følelse av maktesløshet m.m er ikke noe kjekt som foreldre. Men enig med at uansett så er det viktig med trygg base hjemme 👍
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker så mye, det er bare jeg som har gitt skolen litt for lang tid. Lover og regler kan jeg ganske godt. Av alle rare ting så har jeg studert Juridisk fagdidaktikk på UiO :unsure:
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vi byttet til slutt skole for vår eldste. Fra en ødelagt unge til nå aktiv, kreativ unge med toppkarakter. Men det var en tung og krevende tid. Frustrasjon, følelse av maktesløshet m.m er ikke noe kjekt som foreldre. Men enig med at uansett så er det viktig med trygg base hjemme 👍
    Vurderer å bytte skole vi også - men hun har noen meget gode venner i klassen også, som hun så klart er redd for å miste hvis hun bytter skole.
    Dette her er for meg Forum på nette på sitt beste - kunne dele erfaring og ja, faktisk følelser.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vurderer å bytte skole vi også - men hun har noen meget gode venner i klassen også, som hun så klart er redd for å miste hvis hun bytter skole.
    Dette her er for meg Forum på nette på sitt beste - kunne dele erfaring og ja, faktisk følelser.
    Min hadde en i klassen. En litt puslete unge som gjorde seg ekstremt avhengig av vår. Mye tanker rundt det også den gangen, fordi vi visste det ville bli ekstra vanskelig for den ungen som satt igjen alene, som også ble mobbet mye. Men vurderingen vår helte mot det beste for vår unge med null hensyn til noen andre. Brutalt? Ja, men ser oss ikke tilbake i det hele tatt. Når det kommer til ungene vil deres beste alltid trumfe andres behov osv. Men, enkelt? Overhodet ikke. Det var noen år med frustrasjon, irritasjon m.m på system, skole, medforeldre osv før vi kom til den avgjørelsen.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Vurderer å bytte skole vi også - men hun har noen meget gode venner i klassen også, som hun så klart er redd for å miste hvis hun bytter skole.
    Dette her er for meg Forum på nette på sitt beste - kunne dele erfaring og ja, faktisk følelser.
    Vanskelige valg det der. De ødela 5 år av min skoletid. Det var en drittklasse. Joda, skolen tok affære mot deler av det, men holdningene til klassekameratene blir man ikke kvitt. Jeg skiftet ikke skole, men hadde venner i forbindelse med andre aktiviteter og foreldre som støttet opp. En liten seier kom mot slutten, da enda en i klassen ga opp og sluttet, og noen lurte på hvorfor jeg fortsatt var der, for de hadde vært værre mot meg.

    For egne unger var vi bevisst på hvor vi bosatte oss, og bevisst unngikk noen miljøer.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Mistrivdes selv på skolen, få lysglimt fra førsteklasse og frem til universitetet/høgskole. Barneskole og ungdomsskole ble jeg regelrett mobbet, for det meste av lærerne. Rektor tok ikke tak da han var god venn og i familie til mange av de ansatte.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ti dager og en time til vi låser oss inn i huset på Kreta, været der ut som det for det meste blir sol og 20 - 25 grader. Eldstemann kommer også fra Trondheim. Noe av det beste er en uke uten allergimedisiner, det er alltid kjekt.
    Microsoft Flight Simulator er ikke alltid like heldig med grafikken...
    20230318_132547.jpg
     
    Sist redigert:

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Tidlig oppe i dag, ble dårlig nattesøvn. Noen ganger så kunne en gjøre alt for at ungene skal få ha det godt. Datteren er plaget av mye mobbing, og skolen gjør meget lite for å forhindre det. I går fikk vi høre nye opplevelser som barn og ungdom absolutt burde vært spart for. Nå blir det å kontakte skolen igjen, og jobbe for at hun i hvert fall har en trygg base i hjemmet.

    Ny dag, nye muligheter. Helgekoppen (kan også kalles weekend-cup for å ikke forveksle med mitt navn) er tatt frem, rykende fersk kaffe og musikk på anlegget blir min terapi.
    Vis vedlegget 902836
    Off! Det er noe av det værste jeg vet om. Mobbing er bare ondt!! Her bør virkelig skolen ta det på alvor. Kjør på,ikke la dem få fred før tiltak blir iverksatt å du ser bedring!! Jeg heier på din unge👍
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker, vi gir oss ikke uten kamp. Mine foreldre sto uheldigvis aldri opp for meg (hva ville bygda si hvis det kom ut). Den feilen skal ikke jeg gå i. Jeg sier ikke at min datter ikke gjør noe feil, men slik som de andre holder på - det godtar jeg ikke. (selv en lærer henger seg på)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Spennende 🎶 drivet å leser meg opp på diverse riaa for tiden selv. Litt på kjøpesuget😅
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi har ikke vært på Kreta på i sommerferien på mange år, men i år så slår vi til med 20 dager der.
    20 dager, da får en ro. Mye historie der, og fin natur. Jeg har alltid ment at å reise bort er like mye en reise i seg selv, se ting fra andre perspektiv. Tror det blir nyttig, vi nordmenn blir ofte litt "innavla" om vi knapt ser noe annet enn vårt hjemområde 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    20 dager, da får en ro. Mye historie der, og fin natur. Jeg har alltid ment at å reise bort er like mye en reise i seg selv, se ting fra andre perspektiv. Tror det blir nyttig, vi nordmenn blir ofte litt "innavla" om vi knapt ser noe annet enn vårt hjemområde 😊
    Blir aldri lei den øya der.... Slags jubileum for meg om en uke - da er det tur nummer 25 til Hellas.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn