Mat, drikke og røyk Hoisin-saus!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg fikk denne sausen servert for noen år siden med noen flortynne pannekaker, eller noe slikt.

Hva mener folket her inne om hva ellers den kan brukes til? Den inneholder jo soyasaus og sesamolje.Jeg tenker primært på wok. Tilsetning under steking? Og til hvilket kjøtt? Fjørkre? Hva med marinade?
Tilsettes ved bordet før man spiser?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.652
Torget vurderinger
24
Brukes som dipping-saus til mange forskjellige varer, bl.a. til kinesisk fondue ("hoggo") hvor du med fordel kan blande den med asiatisk Barbeque saus 50/50 under oppvarming. Meget rund og god smak. Brukes ganske riktig som basis til den sausen du får servert til "Crispy DUck" (enklere variant av Peking and) og selvsagt også Peking and. Brukes ikke i selve matlagingen. Også egnet til dip for vietnamesiske kalde vårruller basert på rispapir.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.211
Sted
oslo
synes det funker ganske bra ved siden av forskjellige sterke asiatiske retter, f.eks thailandsk curry.
litt som tyttebærsyltetøy :cool:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ser man dét. Folk her inne har greie på mye rart. Takker for tipsene. Har notert meg at denne sausen helst brukes som "tilbehør" i form av dip eller "syltetøysurrogat".
Når jeg bare får montert mikroskopet mitt, skal jeg prøve å tyde de serveringstipsene som jeg biller meg inn står på etiketten.

Topp Bunn