Hodetelefonforsterker - Noen forslag?

Mr In-Between

Medlem
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
0
Heihå folkens :)
Prøver å finne en passende forsterker til en "Beyerdynamic DT 880", men jeg er litt i villrede, kunne trenge litt hjelp her.
Bør ikke koste mer enn 4000,-
Har noen "nominerte" her, om de skulle være aktuelle:

- Little Dot MK IV SE
- Meyer Corda Move
- Meyer Corda Headfix
- Headamp Pico
- Bada PH-12

Er en DAC noe jeg også bør vurdere kjøpt i denne sammenheng? F.eks. Beresford TC-7510

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kanskje denne kan være til hjelp?
http://www.head-fi.org/forums/f5/re...me-headphone-amps-add-yarland-p-100-a-227554/

Mye lesestoff :)

Nyere versjon
http://www.head-fi.org/forums/f5/review-comparison-22-home-headphone-amps-add-corda-opera-266118/

Legg merke til dette ang. Bada PH-12:

Note to all Bada 12 owners: Be careful changing tubes in the Bada12. You should not take a tube out until you allow power to dissipate from the power caps otherwise amosfet may short out (loss of sound in the channel of the shorted mosfet will occur). I wait until the amp has been continuosly off for 24 hours before removing/changing a tube. If you have a problem (no sound, one channel out) then turn of the amp and let it alone for 24 hours - then put in different tubes but making sure you line up the pin guide correctly. I have put tubes in wrong at times, lost a channel or lost sound in both channels, then waited 24 hours and carefully put the tubes in again to have the problem solved.

Jeg har selv en moddet Doge 6210 :) Love it!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du er klar over at denne basillen det ser ut til at du har fått, kommer til å koste ja..... ;D ;)

Mr In-Between

Medlem
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
0
johna skrev:
Du er klar over at denne basillen det ser ut til at du har fått, kommer til å koste ja..... ;D ;)
Joda, jeg er klar over at basiller er farlige for lommeboka, men jeg vil ikke ha anorektisk lommebok heller :p
"Once bitten, twice shy" - jeg foretrekker småbitt ;)

Denne "Bada PH-verdi 12", fant ikke ut hvordan den står seg til Beyer 880. Et kjøp blir en sjanse å ta. Hvordan er "Doge 6210" til Beyer da, er det utprøvd?

Forresten tunge saker, fin fraktpris fra kina :eek:

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Eg vil tru Doge 6210 passar til det meste.
Og det må stå feil på sida deira. Den veg ``berre`` 6-7kg ikkje 13.

Lykke te!

Topp Bunn