Hodetelefoner som holder støyen ute?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.141
Sted
Nøtterøy
Hei! Er på jakt etter hodetelefoner som jeg kan bruke på jobb koblet opp på en mp3 spiller.
Jobber i en produksjons bedrift med mye støy.

Vet Bose har noen bra med såkalt "motlyd", men disse er veldig dyre.

Noen som vet om andre som er bra?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
Audio Technica sine hodetelefoner med aktiv støykansellering er i mine ører ganske gode og koster ca 1700 hos norsk forhandler.

menkromsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2009
Antall liker
0
Beyerdynamic DT 770 Pro, look no further ;)
Disse får du helt ned i 32ohm, og da fungerer de meget bra på små mp3spillere.
De har store klokker som går helt over ørene, og demper lyden utenifra passivt. Den beste formen for støydempning uten lyd-degradering.

At de i tillegg er usedvanlig robust med meget god lydkvalitet gjør at de burde passe veldig godt i jobbsammenheng. Man glemmer helt verden utenfor og lever seg totalt inn i musikken.
Merk at du har litt å gå på angående kilde, så en mp3spiller med god lyd (sony fks.) og en liten hodetelefonforsterker (fiio) er å foretrekke visst du virkelig vil ha det beste ut av de!

Du får vel disse for helt ned til 1500kr, og de er vel blandt de aller beste kjøpene i klassen. Er vel også derfor du ser de overalt i profesjonell sammenheng...

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
menkromsen skrev:
Beyerdynamic DT 770 Pro, look no further ;)
Disse får du helt ned i 32ohm, og da fungerer de meget bra på små mp3spillere.
De har store klokker som går helt over ørene, og demper lyden utenifra passivt. Den beste formen for støydempning uten lyd-degradering.

At de i tillegg er usedvanlig robust med meget god lydkvalitet gjør at de burde passe veldig godt i jobbsammenheng. Man glemmer helt verden utenfor og lever seg totalt inn i musikken.
Merk at du har litt å gå på angående kilde, så en mp3spiller med god lyd (sony fks.) og en liten hodetelefonforsterker (fiio) er å foretrekke visst du virkelig vil ha det beste ut av de!

Du får vel disse for helt ned til 1500kr, og de er vel blandt de aller beste kjøpene i klassen. Er vel også derfor du ser de overalt i profesjonell sammenheng...
Et godt alternativ dersom man kan godta at de er fysisk store og en begrenset passiv demping.

Jeg eier Beyer DT770 pro og det er gode hodetelefoner men selv 32ohms utgaven trives best med en ordentlig hodetelefonforsterker og jeg er heller ikke sikker på om den passive dempingen er tilstrekkelig eller om den fysisk store størrelsen passer trådstarter.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.141
Sted
Nøtterøy
Takk for svar og gode tips! :) Er i utgangpunktet åpen for det meste, både aktiv og passiv demping. Men helst ikke for store og tunge.

Topp Bunn