Hodetelefoner; gaming headset

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Mitt alter-ego på 1 og 1/2 år har nå knust ett av mine hodetelefonsett. Ett annet har åpenbart blitt slitt ut, og nå er det det på tide å kjøpe seg et nytt. Primært har vi ett Grado SR80 (nå med nye, moderne pads liknende det man finner på "nye" SR80i, bare i "gult er kult..") så det er altså et hodetelefonsett med mikrofon spesielt beregnet for gaming jeg er ute etter (altså data-spill) men fortsatt med audiofile kvaliteter. Da kan man jo velge på en god del ("skrot") der ute. Jeg er derfor interessert i å høre hva andre her på HFS bruker til den slags. Jeg har kikket på et par stykker fra Sennheiser og Corsair til nå, som ikke er veldig dyre, men etter sigende er relativt gode også til musikk.

Mvh. Bjørn

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.319
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Data-hodetelefoner

Jeg har en "Blue Snowball" USB-mikrofon jeg kjøpte for å spille inn lyden av gitarforsterkeren jeg bygger. Den bruker jeg til alt annet jeg trenger mikrofon til også. (Inkludert målinger av anlegget med REW, selv om den ikke er kalibrert.)

Med noe slikt, eller en bedre målemic, kan du i tillegg til å gjøre målinger av anlegget, bruke dine "seriøse" hodetelefoner til gaming også.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Data-hodetelefoner

Godt forslag. Men ikke riktig helt det jeg er ute etter. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Data-hodetelefoner

Så jo flått ut de der..!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Data-hodetelefoner

Sennheiser PC330 ser ut til å passe meg godt. Det koster litt under 700,- kr. i billigste nettbutikk. Kunne gått for noe tøffere selvsagt, men da øker prisen med 500,- til neste modell.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Data-hodetelefoner

Ja, Sennheiser har mye bra. Da er det et headset også fra Sennheiser til 11-1200,- som også fenger. Corsair har et nytt et, som du får med og uten USB (jeg satser heller på et dedikert lydkort) men disse svikter litt på musikk (ikke så ille prisklassen tatt i betraktning siden den analoge fås til 550,- og opp) -men den jeg har sett på er meget bra til prisen også på musikk. Det som trolig gjør Corsair såpass bra til prisen er vel at de bl.a. har valgt å satse på 50mm elementer i stedet for 40mm som er ganske gjengs i mange gaming headset.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Siden slitasjen på hodetelefoner har vært så høy her i det siste (micro knuste ett Vivanco, ett Creative som var bortlånt gikk gaiken, og slitasjen på steelseries har medført kontakt feil) så anskaffet jeg meg et Sennheiser PC 330. Regninger og annet tull satte begrensinger på budsjettet, så nå er et nytt lydkort vurdert anskaffet.

cyrilp

Fersking
Ble medlem
13.03.2011
Antall liker
0
bjornh skrev:
Siden slitasjen på hodetelefoner har vært så høy her i det siste (micro knuste ett Vivanco, ett Creative som var bortlånt gikk gaiken, og slitasjen på steelseries har medført kontakt feil) så anskaffet jeg meg et Sennheiser PC 330. Regninger og annet tull satte begrensinger på budsjettet, så nå er et nytt lydkort vurdert anskaffet.
Heisann. Har du noen tilbakemelding på disse så langt eller?

Jeg driver å titter etter et kombinert headset som jeg kan bruke både til å høre på musikk, men også til å spille spill...

Hvordan er lyden med tanke på musikk i disse, er det brukbar bassgjengivelse?

Mikrofonen er temmelig stor virker det som, men går det an å vri denne opp langs siden?

Setter stor pris på svar eller andre anbefalinger til headset som fungerer ok til overnevnte... pris 500-800 ca...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Ja, hadde Amentio enda hatt ting på lager... Jeg luktet lunta her for noen dager siden, kansellerte kjøpet og fikk mine penger tilbake og nå skal jeg til å bestille nytt i dag fra Netshop, Komplett eller MPX.

Topp Bunn