Hodetelefon forsterker

T

theStig

Gjest
Artig ide.... men - ville det ikke vært like greit å skippe rørene, og bare bruke en OPA634?
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Artig ide.... men - ville det ikke vært like greit å skippe rørene, og bare bruke en OPA634?
Mye mulig, jeg er ikke så dreven med rør, og iallefall ikke low volt rør. Så hva de har å si for lyden vet jeg ikke. Men det ser jo kult ut med rør om ikke annet :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.166
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det var forresten den som heter SESS, men med 6c45pi istedet for 6h30pi og med choke-input supply designet av Gary Dews på Borderpatrol
mvh
 
T

theStig

Gjest
Mye mulig, jeg er ikke så dreven med rør, og iallefall ikke low volt rør. Så hva de har å si for lyden vet jeg ikke. Men det ser jo kult ut med rør om ikke annet :)
Jeg ville nå i hvertfall tilstrebet å få så kort signalvei som mulig. Med andre ord - hoppet over det unødvendige røret, og kjørt all gain i OPA'en. Man trenger bare noen få gangers gain, og det klarer en OPA634 helt utmerket alene.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Jeg ville nå i hvertfall tilstrebet å få så kort signalvei som mulig. Med andre ord - hoppet over det unødvendige røret, og kjørt all gain i OPA'en. Man trenger bare noen få gangers gain, og det klarer en OPA634 helt utmerket alene.
[Pirkemodus=ON]
Jeg antar at kretsen referer til BUF634 som er en buffer, ikke en OPAMP, dvs ingen spenningsforsterkning der i gården. OPA634 er en utgått «single-supply» opamp med maks 10 V spenningsforsyning. Siden det refereres til er litt inkonsistent på benevnelsen, men av omtalen så virker det som det er bufferen det snakkes om.
[Pirkemodus=OFF]
mvh
KJ
 
T

theStig

Gjest
[Pirkemodus=ON]
Jeg antar at kretsen referer til BUF634 som er en buffer, ikke en OPAMP, dvs ingen spenningsforsterkning der i gården. OPA634 er en utgått «single-supply» opamp med maks 10 V spenningsforsyning. Siden det refereres til er litt inkonsistent på benevnelsen, men av omtalen så virker det som det er bufferen det snakkes om.
[Pirkemodus=OFF]
mvh
KJ
:-[ Oppss.. der var jeg litt kjapp gitt. Riktig det, 634 er en bufferkrets, og den må ha spenningsgain i tillegg.

Det finnes gode OP-amps som glatt drar 600 ohms telefoner direkte, f.eks OPA2604 eller OPA2134.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Nå mangler det bare en forsending med dupeditter så er jeg klar til å svinge bolten. Noen som har noen chassis tips ?

 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Hvor kjøpte du resten av delene, som rør osv? Elfa? Har du en ca totalpris? Jeg synes det kabinettet i tre på den sia du fant kittet var veldig stilig. (og med blå led's under røra ble det jo porr)
Rør sokkler og buffere selger han som selger printet til en rimelig penge. Resten er handlet hos partsconnextion og mauser electronics. Totalpris ble vel i overkant av 1000,- uten kasse. Men det kan sikkert gjøres billigere, da jeg har valgt endel dyre deler som black gate caps og alphs potmeter.
 
Topp Bunn