Alt til hus og bolig Hjertesukk, og hvor går jeg herfra?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Da har jeg altså fått nye vinduer og ny verandadør.

Stort sett ser det greit ut, men verandadøra er ut av lodd. Jeg har levert lappen med reklamasjon via borettslaget som jeg skulle. Da kom det to stykk sånn passe språkmektige herrer som bare begynte å montere tilbake list/dekkebord som jeg hadde tatt av for å eksponere skjevheten. De mente at dette var riktig montert, og henviste til gipsplatene på innervegg (som buler litt).

Sånnn ser det ut:

Dørkarmen er ikke flush med bordkledning.jpg

Dørkarmen er ikke flush med linja for bordkledning på yttersiden av veggen. Kledningen har vært av fordi jeg har lagt ganske tykke heller på verandaen, og dermed må bytte blekk og fjerne 2-3 cm av kledningen i underkant. Nå er det ikke lenger plass til kledningen...

Glippe mellom vegg og list på innsiden under vindu.jpg

Her fra innsiden. Glippe mellom vegg og list, samt at lista er vridd slik av glippa er betraktelig mindre enn den ville vært.

Loddsnor på dørkarm som viser at loddlinje fra topp av karmen stemmer med bordkledning på veg.jpg

Her har jeg tapa på ei loddsnor som viser at døra er ca. 1 cm ut av lodd. Veggen, derimot, som de påsto er grunnen til at de måtte montere ut av lodd? Den er i lodd...

På toppen av det hele har også firmaet som står for dette knela mailserveren sin og ikke klart å motta mail siden 20/6. Jeg har tatt kontakt på telefon, sendt sms til prosjektleder, og fortsatt ikke fått skikkelig svar.

Jeg får ikke gjort meg ferdig med blekk og kledning på verandaen før døra er retta opp. Begynner faktisk å bli en smule varm i toppen.
 
Sist redigert av en moderator:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
14.074
Antall liker
10.109
Sted
Østfold
Torget vurderinger
21
Styret V/ styreleder er ansvarlig for vedlikeholdet av det borettslaget har ansvaret for. Kontakt styreleder og be han komme på befaring. Hvis han eller hun ikke har kompetanse så forklar situasjonen. Her kan du ta kontakt med en uavhengig snekker og sende regning til borettslaget hvis styret er uvillig til å hjelpe.
Mvh. en som er styreleder i et borettslag:cool:
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er nok ikke styret som bommer her. Klagen er videresendt av dem til leverandøren. Håndverkerne er faktisk fortsatt på stedet, og ikke ferdige med hele borettslaget.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
14.074
Antall liker
10.109
Sted
Østfold
Torget vurderinger
21
Det er nok ikke styret som bommer her. Håndverkerne er faktisk fortsatt på stedet, og ikke ferdige med hele borettslaget.
Jeg forstår at styret ikke bommer, men mitt store poeng er at det er styreleder som er ansvarlig for alt som gjøres av vedlikehold. Styret og styreleder kan gjøres ansvarlig for manglende vedlikehold. Hadde du bodd i borettslaget jeg er styreleder for ville jeg kontaktet sjefen i byggefirmaet som bytter ut verandadørene og bedt han personlig ta seg en inspeksjonsrunde og fortalt han at dette er for dårlig.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Skjønner hva du mener. Reklamasjonen er levert og videresendt, og i det hele tatt. Sånn at alt det formelle er ivaretatt. Bare litt treg respons i andre enden. Lurer litt på om jeg må mase dem i kne...

Har ringt leverandøren i dag, fått løfte om at hun som tok telefonen skulle snakke med prosjektlederen. og så videre.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
14.074
Antall liker
10.109
Sted
Østfold
Torget vurderinger
21
Det kan jo selvfølgelig være slik at håndverkerne bare feier på og tar alt av reklamasjoner til slutt, men slik informasjon bør i så fall videreformidles til andelshaverne. Informasjon er viktig. Jeg synes absolutt at beboere ikke skal styre med reklamasjoner og slikt. Styret og styreleder har et årlig honorar nettopp for å være den eller de som håndterer dette. Uansett lykke til med døra, tell til ti:) Det ordner seg til slutt.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror nok også det går seg til til slutt. Men det hadde jo vært fint å få gjort dette ferdig snart, i tilfelle det skulle bli litt sommer i ferien også...
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
17.316
Antall liker
14.053
Sted
Ytterst i havgapet...
Dessverre alt for mange slurvete og ukyndige håndverkere i omløp idag... både de som snakker norsk og de som ikke gjør det...
Heldigvis finnes det enda noen for hvem fagarbeid er en selvfølge, men det synes om det blir lengre og lengre i mellom...
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er nok noe i det. Kanskje det har blitt sånn etter år med nedvurdering av håndverk? Får man den respekten man fortjener for å være en jækla dyktig tømrer i dag? Jeg tror ikke det, og jeg tror det virker på yrkesstoltheten.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
20.779
Antall liker
11.431
Billig-billig-billig. Uten å ta stilling til dette tilfellet får man ofte som fortjent når håndverkeren fra helvete har vært på besøk.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
17.316
Antall liker
14.053
Sted
Ytterst i havgapet...
Billig-billig vet jeg nå ikke, - og i så fall er det fort-fort-fort for å likevel få mest mulig ut av billig-billig, - tror mye av problemet i dag ligger der.
På den annen side, så finnes det heldigvis enda håndverkere med yrkesstolthet, både norske og utenlandske.
 
Topp Bunn