Hjemme hos Antonsen

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    30.544
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, her er det mye bra 😀

Men det er ogsÄ det som er gÞy, uendelig mye Ä sjekke ut - hvis man vil.

PÄ messa var det mye prog Ä kjÞpe, sÄ det ble med mye av dette hjem - men ble da ogsÄ en del andre sjangere i posen.

Vet ikke hva dere kjenner, men Magazine f eks er vel en av de bedre post punk banda fra England.

Ange er vel kanskje litt mer, eh, fransk 😀 symfoprog med sérpreg

Teardrop Explodes er relativt mainstream
    Topp med musikktips😄👍

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.353
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Magazine er storveis🙂👍 og sĂŠrlig debut plata Real Life knallbra lyd ogsĂ„, nĂ„ ser jeg prisen gĂ„tt i vĂŠret! og sĂŠrlig denne fĂžrste pressen Virgin med de to uncolored twins pĂ„ labe'n
    Teardrop Explodes lyttet det til i gamle dager albumene Kilimanjaro og Wilder.
    Julian Cope's solo fra -87 anbefales👍 den holder veldig godt fortsatt og lyden er god.
    20251129_165450.jpg

Sist redigert:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    6.186
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Julian Cope sin solo plate kjenner jeg ikke, skal sjekkes ut!
    Har nÄ omsider komplett Magazine, bortsett fra reunion plata, den har jeg ikke hÞrt - er den noe bra?

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    6.186
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Varmer opp til dart turneringen med Carmen - flamenco prog? Kanskje ikke verdens mest kjente band men allikevel en solid plate. Produsert av Tony Visconti i 73, og utgitt pÄ Emi.

IMG_4692.jpeg

Heldigvis er majoriteten pÄ albumet sunget pÄ engelsk.

Men nÄ blir det spennende Ä se om the Nuke kan forsvare tittelen.

IMG_4691.jpeg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    6.186
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da ska jeg plukke opp live plata ved neste anledning, takk for tips.

FÄr spille denne nÄ. En Pioneer av en plate innstilt i 1968 men utgitt i 1969. Mye elektroniske instrumenter, og var dermed forut for sin tid. Meget stilig album.
    KjÞpte den pÄ messa i Holland, men har hatt den i tankene siden jeg leste om den i norske Tarkus pÄ slutten av 90-tallet.

IMG_4856.jpeg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    6.186
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Mine innkjÞp i Är - mye gammelt, mye brukt og noen utgivelser fra 2025.

Skjermbilde 2025-12-30 185811.png

Tipper det blir noen plater neste Är ogsÄ.

Innen Hi-fi sÄ har det ogsÄ skjedd litt, med Gold Note Riaa, EMT mono PU og digitalrigg fra Cambridge. Regner ikke med at det skjer like mye pÄ hi-fi fronten neste Är, har hvertfall ingen planer om noen tunge investeringer.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    6.186
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Topplisten i Är er enkel - bare ti album fant veien til hyllene som ble utgitt i Är.
    IMG_4870.jpeg

Beiggja - Morning
    Breidablik - YCS5
    Richard Dawson - End of Middle
    Lars Fredrik FrĂžislie - Gamle Mester
    Hurula - Existens
    Jordsjuk - Naglet til livet
    JordsjĂž/Breidablikk - Kontraster
    Krokofant - Krokofant 6
    Hedvig Mollestad - Bees in the Bonnet
    Sarkom - Exceed In2 Chaos

To store dÞdsfall i Är, David Lynch og Ozzy Osbourne - begge har betyd mye for meg nÄr det kommer til musikk og film. FÄr hÄpe neste Är blir bedre, men er mange store som begynner Ä komme opp i Ärene..

pÄ mer personlig plan er det ogsÄ to norske musikere som ble borte i Är - T Ciekals fra Djevel som jeg hadde ikke hadde sÄ mye omgang med de siste Ärene men som jeg kjenner og har felles omgangskrets. Jontho fra Ragnarock kan jeg ikke si jeg kjente men musikk miljÞet i Norge er lite. En av mine fÞrste konserter var i supportband for Ragnarock. Begge ble altfor unge.

En del konserter og reiser i kalenderen for 2026 sÄ tror det blir ett bra Är. Tradisjonen tro er det islandsgate i januar som blir Ärets fÞrste konsert.

ForhÄpentligvis litt flere plater fra 2026 som finner ett trygt hjem, enn plater fra 2025.

godt nytt Är.

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    2.080
    Sted
    Oslo og omegn
    Mandag og jobb i dag, passer fint med litt svensktoppar til kvelds da. Flott plate. Har ikke mye av ThÄstrÞm solo - hva mÄ jeg ha?

Vis vedlegget 1170290
    ThÄström!

Av en eller annen grunn ble han aldri det helt store for meg, det var nok fordi andre ting tok oppmerksomheten pÄ 90-tallet.

Men, jeg har faktisk mĂžtt han to ganger pĂ„ en dag, en gang. Var i Stockholm pĂ„ besĂžk hos venner og gikk nedover en gate med kona pĂ„ tur, tror det var over Norrmalm, da ThĂ„ström kom gĂ„ende opp foran oss. Jeg dulter i kona og hvisket «der kommer ThĂ„ström
!» hvorpĂ„ hun svarte, «hĂŠ, hvem?». FĂžr jeg fikk summet meg hadde han sklidd forbi oss og forsvunnet rundt hjĂžrnet. Nei, jeg lĂžp ikke etter som jeg gjorde med Dag Solstad i Berlin. Ok, det var en digresjon. SĂ„, pĂ„ kvelden, etter DjurgĂ„rden-kamp med min svenske kompis, sĂ„ kom ThĂ„ström gĂ„ende forbi oss og jublet «sĂ„ja» og sĂ„ rett pĂ„ oss og «tjena, Jens!» til min kompis. De hadde noen mĂžter i punketiden pĂ„ Söder fikk jeg vite etterpĂ„. Han stoppet ikke, sĂ„ mĂžte og mĂžte, men det var faktisk ganske stort allikevel 😂

Og godt nyttÄr!

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn