HJELP

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg har kjøpt en ec-dac og koblet til dvd-opptageren min med tos-link. Ble bra lyd fra dvd-plater men opptakene fra harddisken blir bare støy. Ikke lyd i det heletatt, bare masse bipper.
Har jeg gjort noe feil eller kommer det av at det er komprimert filer? Vil jeg få samme problem med en mp-3 spiller?

Noen som har noe peiling på dette????

Mvh Ketil

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Jeg vurderte selv en EC DAC for en stund siden. Inntil en forhandler fortalte meg at de ofte hadde problemer med å linke opp mot HD-basert utstyr. Forstår ikke hva dette skulle komme av, men det virker jo som det kanskje er det du er utsatt for?

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
1
Hvis du bare får "støy" er det muligens fordi dvd-opptageren sender Dolby Digital signal eller noe sånt når det er tv... De fleste kobler den jo direkte til en hjemmekinoforsterker som forstår disse signalene. Men med en standard dac høres det bare ut som støy... Mulig du i menyen på dvd-opptageren kan endre slik at den bare sender PCM signal ut av digitalutgangen, da burde det vel virke på tv også.

Mvh C :)

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Casle skrev:
Hvis du bare får "støy" er det muligens fordi dvd-opptageren sender Dolby Digital signal eller noe sånt når det er tv... De fleste kobler den jo direkte til en hjemmekinoforsterker som forstår disse signalene. Men med en standard dac høres det bare ut som støy... Mulig du i menyen på dvd-opptageren kan endre slik at den bare sender PCM signal ut av digitalutgangen, da burde det vel virke på tv også.

Å 1000 takk Casle.
Jeg fjernet DTS signalet ut og satt dolby digital til PCM.
Hva skulle en gjort uten dette forumet og alle dere som er her?

Mvh Ketil

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
ketped skrev:
Casle skrev:

Å 1000 takk Casle.
Jeg fjernet DTS signalet ut og satt dolby digital til PCM.
Hva skulle en gjort uten dette forumet og alle dere som er her?

Mvh Ketil
Gravd seg ned og grini... :D. Hehe, flott at du fikk løsningen da.

Topp Bunn