Hjelp trengs til lyd og bilde-oppsett

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.733
Torget vurderinger
34
Hei

Jeg skal prøve å koble sammen tv med projektor og stereoanlegg. Det hadde selvsagt vært enkelt om jeg kunne hatt hjemmekino/tv på samme sted som stereoanlegget, men hos meg er det vanskelig.

stua.jpg

Utfordringen og forslag til løsninger er som følger.

1. Min HD PVR fra Get har bare en utgang, men jeg ønsker bilde til både tv og projektor. Det løser seg med en 1>2 splitter
2. Projektoren skal i tillegg være koblet til en blurayspiller i stereoppsettet mitt, slik at jeg kan få sett musikkdvd'er etc. på stort lerret og enten analoge kabler rett i forforsterkeren fra den blurayspilleren eller digital lyd til dacen i min Bladelius Embla.
3. Den største utfordringen blir å få lyd fra Get-boksen til stereo-oppsettet, og der har jeg ikke kommet med noen gode løsninger ennå. Er det noen som har noen gode ideer? Jeg trenger kun stereolyd i stereoanlegget, men skal jeg se f.eks. fotballkamper på storskjerm, så hadde det vært bra med lyd også.

Totalt er stua 7,1 meter lang, 3,6 meter bred og med en takhøyde på 2,38

Roy

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Antall liker
609
SPDIF Adapter til optisk koblet til get box og optisk overføring til DAC kan kansje være en mulighet:)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.733
Torget vurderinger
34
SPDIF Adapter til optisk koblet til get box og optisk overføring til DAC kan kansje være en mulighet:)
Og da er det ikke noe problem med rundt 10 meter eller vel så det med optisk kabel? Det hørtes forresten ganske dyrt ut....

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.733
Torget vurderinger
34
350 kroner for 15 meters optisk kabel på Prolyd var jo ikke ille. Da er det bare å finne et adapter.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.733
Torget vurderinger
34
Og her fant jeg adapter. Tror nok det kan være løsningen jeg er ute etter. Mulig jeg må ha en spdif-splitter slik at det ene signalet går til stereoanlegget og det andre til hjemmekinoanlegget, men en slik splitter burde det vel være mulig å få tak i.

Roy

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Antall liker
609
Fant en slik til 300kr du finner slike eller lignende på flere plasser i Norge og på ebay vet ikke hva limiten vil være på toslink men hvis du kan benytte dette får du galvanisk skille med på kjøpet noe jeg hadde satt pris på og prisen trenger ikke og bli så skrekkelig :)

Vedlegg

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.854
Sted
Phobos
Jeg tror heller at jeg ville hatt HD PVR og blu-ray spiller ved stereoanlegget og heller trukket 7,5m HDMI-kabel til TV/projektor med HDMI-splitter der borte.
Da får du minst kabelbruk og sammenkobling mot diverse lydkjeder både nå og i fremtiden blir enkelt.

Topp Bunn