Trenger tips til valg av høytalere.
Utstyret jeg sitter med i dag er:
LC-Audio the end millennium 2x300w 8ohm
Logitech squeezebox
Infinity kappa 6.1
Kommende dac (muligens Benchmark dac1)
Har vært veldig fornøyd med kappa 6.1, men ønsker mer pondus. Har sett og lest endel rundt 8 og 9 serien til kappa og ser at forsterkeren min nok ikke takler disse noe godt.
Har også vurdert kappa 90 da disse skal være litt enklere for forsterkeren enn den gamle serien.
Men så tenkte jeg, hvorfor ikke høre med dere her på forumet hva dere vil anbefale meg av høytalere. Kanskje jeg har hengt meg for mye opp i Infinity?
Prisen jeg har tenkt er 7-10000,- brukt
Kan jo nevne at jeg ofte koser meg med Gunnar Andreas Berg "Supernatural" plata. Fantastisk lyd på denne.
Ønsker som sagt pondus sammen med masse detaljer og stort lydbilde.
Vet ikke hvor mye jeg kan forlange i denne prisklassen
Setter stor pris på alle forslag
Utstyret jeg sitter med i dag er:
LC-Audio the end millennium 2x300w 8ohm
Logitech squeezebox
Infinity kappa 6.1
Kommende dac (muligens Benchmark dac1)
Har vært veldig fornøyd med kappa 6.1, men ønsker mer pondus. Har sett og lest endel rundt 8 og 9 serien til kappa og ser at forsterkeren min nok ikke takler disse noe godt.
Har også vurdert kappa 90 da disse skal være litt enklere for forsterkeren enn den gamle serien.
Men så tenkte jeg, hvorfor ikke høre med dere her på forumet hva dere vil anbefale meg av høytalere. Kanskje jeg har hengt meg for mye opp i Infinity?
Prisen jeg har tenkt er 7-10000,- brukt
Kan jo nevne at jeg ofte koser meg med Gunnar Andreas Berg "Supernatural" plata. Fantastisk lyd på denne.
Ønsker som sagt pondus sammen med masse detaljer og stort lydbilde.
Vet ikke hvor mye jeg kan forlange i denne prisklassen
Setter stor pris på alle forslag
Vedlegg
-
176.6 KB Visninger: 77