Hjelp til rep av CD spiller.

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Antall liker
265
Sted
Oslo
God dag

Jeg har en gammel Luxman D-355 fra 1995. Denne virket fint og låt ok. Men fristelsen ble for stor så den gjennomgikk en recap, altså byttet alle elektrolyttene pluss 4 motstander i utgangen.

Har sjekket korrekt polaritet på lyttene og brukt lupe for sjekk av baner / loddepunkter som evt er shortet. Allt ser bra ut, MEN kan være noe jeg ikke har sett.

Så til problemet, ved oppstart etter recap så mater skuffen fint, cd spinner 1-2 sec, laser prøver og lese. Den ender opp og prøve og gå forbi hjem posisjon, noe som gjør at plast tannhjulene hopper over tennene på tannstangen. Ser den er fjærbelastet, kansje en sikkerhet hvis dette skjer at tennene ikke blir ødelagt. Dette gjør den i 2-3 sekunder så begynner den og spinne cd baklengs før den stopper. Har prøvd og skippe rett til feks sang 4 og samme skjer. Sjekket laser med video iphone, den lyser og beveger seg opp og ned. Rensket microbryter for home posision laser. Alle kabelstikk på pcb sitter korrekt.

Noen inne her som driver med rep / feilsøking av slike problemer? Det er en bakdel at service manual ikke ar og oppdrive til denne modelen.

Jeg er villig til og koste litt på den hvis noen kompitente persjoner tar utfordringen. Ny laser kommer snart i posten, selv om ikke tror det er feilen men kan hende jeg tar feil.

Virket fint før recap ( : Frank

Topp Bunn