Hjelp til plassering av utstyr

spelly

Medlem
Ble medlem
10.06.2014
Antall liker
1
Hovedproblemet er at bassen bare er helt feil, klarer ikke å sette fingen på det annet enn at den virker helt ukontrollert. Ellers er Bassen tydelig et sted og nesten ikke hørbar et annet sted. Ellers høres det helt greit ut, men ikke i nærheten slik det var i butikken.

Håper derfor dere har litt forslag til hva jeg kan gjøre.
Oppsettet er: System Audio Mantra I22 /m Dac, Sonos Connect, Nordost Purple Flare, System Audio Mantra 50, System Audio SE 200mkIII.
Skisse fra rommet ser dere nedenfor. PS: 4meter av "veggen" til høyre er glassvindu.

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Hei spelly! Jeg ville ha plassert stereo i midten av veggen som måler 3,70.
Subben ville jeg ha plassert i hjørnet inntil kjøkken.Hvilket gulv har du i din stue?Om du har et veldig hardt gulv ville jeg ha prøvd å lagt to tepper foran høyttalere.
Dette er ikke helt enkelt,men prøv og feil så til slutt sitter det antar jeg.Pass også på at subben spiller på lag med hoved-høyttalerne.Prøv ev.med justering av sub.
Lykke til.
Mvh Kenneth

JensW

Fersking
Ble medlem
16.08.2014
Antall liker
0
Hei, jeg har selv mantra 50 og SE 200 i et ganske likt oppsett som deg. Jeg har lukket bassporten på subben og da låter den strammere, og har satt delefilteret til nesten 40 Hz. Opplever at subben da matcher Mantraene godt.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.496
Torget vurderinger
13
Jeg tipper du har flere utfordringer med det rommet og plassering der men det spørs om du vil være villig til å gjøre drastiske endringer med å flytte rundt på oppsettet eller om du er villig til å sette deg inn i DSP løsninger og romkorrigering. Merke og utstyr er av mindre betydning om rommet ikke er på parti med resten, det er ihverfall mine erfaringer.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.496
Torget vurderinger
13
Hei spelly! Jeg ville ha plassert stereo i midten av veggen som måler 3,70.
Subben ville jeg ha plassert i hjørnet inntil kjøkken.Hvilket gulv har du i din stue?Om du har et veldig hardt gulv ville jeg ha prøvd å lagt to tepper foran høyttalere.
Dette er ikke helt enkelt,men prøv og feil så til slutt sitter det antar jeg.Pass også på at subben spiller på lag med hoved-høyttalerne.Prøv ev.med justering av sub.
Lykke til.
Mvh Kenneth
Om du tenker at bassen blir bedre med to tepper er jeg redd du tar feil, det kreves helt andre tiltak for å kontrollere denne.

Topp Bunn