Hjelp til Luxman PD-310

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hei

Har en Luxman PD-310 som har problem med vakum enheten. Det som skjer er at når jeg starter vakumsugingen så gjør den det riktig ved at plata suges fast,men i det øyeblikk når sugeren skal stoppe så slipper plata.

Noen forslag

mvh

magne

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
607
Torget vurderinger
3
Selg den til meg for 1000kr ;D Hehe,neida,tulla bare ;) Har du prøvd å sjekke om dette skjer uten spillern tilkoblet,dvs ved å holde slangen mot fingern f.eks? Sjekket at den mister undertrykket da? Det må jo være en enveis-ventil inni enheten som "slipper"

mvh Filip

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Er du sikker på at du oppnår tilstrekkelig vakuum? Pumpa vil stoppe hvis du ikke oppnår vakuum innen en viss tid. Sjekk slangetilkoblinger og gummitetninger på platetallerken. Begynner tetningene å bli gamle og tørre? Prøv å aktivere vakuumpumpa samtidig som du bruker hendene til å presse plata ned. Pumpa vil starte i ny og ne for å opprettholde vakuumet.

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hei og takk for svar.

Den fungerte veldig bra for noen dager siden. Har prøvd å presse ned plata men det hjelper ikke. Den suger som bare det og plata sitter bom fast men når pumpa stopper så slår den seg av og da er plata løs igjen.
På baksiden av vakumpumpa er der tre deksler som kan tas av,det midterste står der vakum sensor på og innforbi er der to fjører, kanskje her?
Har lengden på slangen noen betydning, ikke for kort og ikke for lang?

mvh
magne

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
132
Sted
Halden
:)

Rens gummileppa rundt tallerken og gå over plastikslangene.

Mvh Roar

V

vredensgnag

Gjest
Registrér deg på vinylengine.com så kan du laste ned servicemanualen.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.251
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Det er nok en (magnet?)ventil som ikke er tett...

Arne K

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Tenkte å spørre om der er noen som kunne hjelpe meg med en mal til PD 310 sitt universal armbord. (som avbildet)

Jeg betaler selvfølgelig for omkostninger pluss litt ekstra:rolleyes: Hvis noen vet om en link så ville jo det også vært bra.
P14561.jpg

Da har jeg fått hjelp:rolleyes:

Sist redigert:
Topp Bunn