Hjelp til internkabling i tonearm

Lazymann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2008
Antall liker
68
Torget vurderinger
4
Hei

Har en tonearm fra Jelco 750D som jeg skal bytte internkablene i armen. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette. Enten her i landet, eller på nett.

På forhånd takk

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
610
Torget vurderinger
3
Her: http://www.svalander.se/vinyl/mont.htm Har selv kjøpt disse kablene som står nederst på siden og de kontaktene som står nest øverst,var fornøyd med dem.De PU-skruene er også kjekt å ha,masse forskjellige lengder..Hmm,ser dem leveres ferdig tvinnet også,var ikke de jeg handlet,ville nok gått for dem..
mvh Filip

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.488
Torget vurderinger
12
Lazymann skrev:
Hei

Har en tonearm fra Jelco 750D som jeg skal bytte internkablene i armen. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette. Enten her i landet, eller på nett.

På forhånd takk
Har samme arm selv og ble litt nysgjerrig på hvorfor du ønsker å bytte internkablingen. Er orginalkablingen skadet eller mener du den er av simpel kvalitet?

Mvh.
Ketil

Lazymann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2008
Antall liker
68
Torget vurderinger
4
Denne Jelco 750 sitter på en Marantz spiller som jeg kjøpte i 1980. Kablene begynner å bli litt "sprø" fra utgangen på armen, pluss at jeg måtte demontere hele armen p.g.a gammel olje som hadde stivnet i systemet. Da tenkte jeg at jeg kunne skifte internkablene samtidig, og modifisere den med nye RCA plugger i chassis siden jeg hadde tatt den fra hverandre. En forbannet drittjobb. Mange av delene var limt !!!

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.488
Torget vurderinger
12
Hva med å kontakte fabrikken i Japan og be om ny kabling derfra? Min erfaring er at de er svært hjelpsomme.

Jeg visste ikke at Jelco hadde en 750 arm allerede i 1980. Kunne vært interessant å se bilde av den.

Mvh.
Ketil

Lazymann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2008
Antall liker
68
Torget vurderinger
4
Jo det kan jo være en ide det, fabrikken er opp å går den, og levere forsatt SA-750D. Den armen som jeg har på min Marantz 6370Q er helt identisk med den som produseres i dag. Siden Marantz leveres stort sett i sjampanje farget, er også denne armen det.
Den nye utgaven er i eloksert koksgrå.

Det er en test av den i siste utgave av HiFi-World. Der eneste som er forskjell er at jeg har automatisk arm-lift på min, ellers som sagt, helt identisk.

Når det gjelder tilkobling av phono-kabler er dette selvsagt forandret på de nye modellene, du får den til og med i balangsert utgave.
Det kan også kjøpes gjennom et London basert HiFi-butikk.
Mvh, Dag H

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
159
Du får løs tonearmskabel og plugger fra partsconnexion i Canada. Utmerket service har de også.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
430
Torget vurderinger
11
Du kan bruke en koblingstråd Elfa selger.
Bruk en av de tynneste koblingstrådene , den som er teflon isolert og med forsølva kobberledere.
Har bruk disse med veldig godt resultat , blant annet på Rega armer , men også på andre typer.
Koster ikke mange kronene per meter , men gir kjemperesultat!

Topp Bunn