Nå er Lynx-kortet kjøpt og bestilling på Audiolense XO sendes trolig til uken. Da mangler bare en PC. Jeg lurer på å sette sammen en selv (fra f.eks. Komplett) for å få lite støy, god løsning på hovedkort for levering av strøm til PCI lydkort og andre ting jeg ikke har tenkt på (samt slippe ting jeg ikke trenger). PCen skal kjøre XP (ikke Vista), kun brukes til lyd (Audiolense XO, Foobar, Convolver) og aldri noe annet. Jeg trenger heller ikke skjerm/tastatur (men kanskje et skjermkort for lettere å komme igang). Jeg må ha et trådløst nettverkskort som gjør at jeg kan akksessere den fra en laptop (har trådløst hjemmenett). PCen bør gå stille. Harddisk bør ha plass til ca 1000 CDer i første omgang, med mulighet for å montere flere disker. Jeg er i utgangspunktet ute etter en rimelig, men god løsning.
Jeg lurer dessuten på: Hvis man har en utrangert PC med XP-lisens, kan man da uten videre dikkedarer installere XP på en ny maskin ved å bruke CDen man fikk med den gamle?
Håper på svar.
Jeg lurer dessuten på: Hvis man har en utrangert PC med XP-lisens, kan man da uten videre dikkedarer installere XP på en ny maskin ved å bruke CDen man fikk med den gamle?
Håper på svar.