hjelp til å lodde spole på et delefilter

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hei, er det noen som enten kjenner noen som kan eller som kan hjelpe meg med å lodde på en spole på et delefilter som har løsnet? problemet er at delefilter ikke er tatt ut av kabinettet og det er snakk om Magico s3 mk1. den er utenfor garanti og jeg er ikke kyndig nok til selv å gjøre jobben. Bor i Horten og er villig til å kjøre litt for å få fikset. selvsagt betaling til evnt firma eller person som kan gjøre dette proft.

kontakt meg på epost: chvejle@online.no eller tlf 40300432, evnt pm, men leser ikke så ofte pm :)

mvh
Christopher

Sist redigert:

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
3.270
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Hvorfor må du sette inn en spole (?)

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
3.270
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Åh. Sorry. Den er løsnet Vis vedlegget 770687
Ser ut som om den enden av spolebåndet har knekt løs akkurat der hvor den går gjennom plata. Er redd en må ha ut filteret for å komme til på undersiden for å se hvordan en kan få skjøtet sammen den enden. Alternativt, få snudd filteret opp ned så en får sett hva som kan gjøres. Ta et bilde som viser hele filteret og hvordan det er plassert og festet i kassa...

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Antall liker
8.673
Sted
Kongsberg
Kan fikse det jeg, men Kongsberg er jo et stykke. Kanskje @Ine123 kan svinge loddebolten. Han bor i Horten

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
3.270
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Hmm, jeg trodde han bodde nedover Øssfollsia (?)

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
3.270
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Nå leste jeg 1e innlegg på nytt. Har du skaffet en ny spole til erstatning for den som er knekt av (?) Hvis ja, så er det en del enklere. Men vil fortsatt gjerne se hvordan det er å komme til fra undersiden. Har loddebolt og bor i Tønsberg...

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Nå leste jeg 1e innlegg på nytt. Har du skaffet en ny spole til erstatning for den som er knekt av (?) Hvis ja, så er det en del enklere. Men vil fortsatt gjerne se hvordan det er å komme til fra undersiden. Har loddebolt og bor i Tønsberg...
Skaffer ny spole. Tror ikke man kommer til fra indersiden så mistenker at man må åpne kabinettet. Noe som nok ikke er bare lett frykter jeg

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
3.270
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Hvorfor bytte spole? Er mer enn nok å lodde på der. Filtret må jo uansett ut for å komme til på baksiden.

Jeg tenkte også det samme. Klarer ikke fra bildet å se om det et print eller om det er bare en plate hvor alle forbindelsene på undersiden er gjort med ledninger og tampene på komponentene. Og ja, filteret må nok ut for å komme til...

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Folien går gjennom kortet og er loddet på baksiden. Enten direkte eller print.? Har folien røket i gjennomgangen i kortet ville jeg heller ha loddet på en ny foliebit på oversiden og trukket den gjennom på nytt.

Topp Bunn