Hjelp med gammel Kenwwod platespiller

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Antall liker
2.001
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
God kveld,
Mine gamle foreldre har en Kenwood platespiller fra 80-tallet. Stiften brakk nylig, og nå er mamma og pappa (begge 75) fortvilet. Blir det en jul uten fattern´s gamle Mahalia Jackson-plater...? Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny? Jeg har spurt hos OHC, Stereofil og Big Dipper uten å lykkes. Noen som kan hjelpe? I så fall redder dere jula og mer til. På forhånd tusen takk!

image.jpg
image.jpg

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
God kveld,
Mine gamle foreldre har en Kenwood platespiller fra 80-tallet. Stiften brakk nylig, og nå er mamma og pappa (begge 75) fortvilet. Blir det en jul uten fattern´s gamle Mahalia Jackson-plater...? Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny? Jeg har spurt hos OHC, Stereofil og Big Dipper uten å lykkes. Noen som kan hjelpe? I så fall redder dere jula og mer til. På forhånd tusen takk!

Vis vedlegget 347889 Vis vedlegget 347890
Det der er vel en. Audiotechnica AT95. Så langt jeg kan se. Den finner du stift til på Ebay. Ulike farger riktignok. Grønn pleier være eliptisk osv.
Mvh:Stian

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Enig med Stian over. Ser unektelig ut som en AT-95. Big Dipper har erstatningsnål til denne med elliptisk nål. Koster vel drøyt 300,-

Du får sikkert dem til å bytte den for deg i butikken hvis du er usikker på hvordan det gjøres. Dra den røde nåledelen rett ned, ikke framover som på mange andre pick-up'er.

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Antall liker
2.001
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Enig med Stian over. Ser unektelig ut som en AT-95. Big Dipper har erstatningsnål til denne med elliptisk nål. Koster vel drøyt 300,-

Du får sikkert dem til å bytte den for deg i butikken hvis du er usikker på hvordan det gjøres. Dra den røde nåledelen rett ned, ikke framover som på mange andre pick-up'er.
Tusen takk, Stian og FZ! Veldig snilt av dere.

Topp Bunn