Forsterkere Hjelp med Densen B110

Sololvor

Fersking
Ble medlem
26.09.2023
Antall liker
0
Sted
Oslo
Har fått kjøpt en Densen b110 og har en Audio Technica At-lp60xbt platespiller. Får kun bruke inngangene pre out 1 og 2, og da kun med enten normal lyd eller veldig høy lyd om jeg trykker på «status» på forsiden av panelet. Får ikke justert volum.
Er litt noob på dette, men noen som kan hjelpe meg med å forstå hva jeg gjør feil?

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
28.300
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Har fått kjøpt en Densen b110 og har en Audio Technica At-lp60xbt platespiller. Får kun bruke inngangene pre out 1 og 2, og da kun med enten normal lyd eller veldig høy lyd om jeg trykker på «status» på forsiden av panelet. Får ikke justert volum.
Er litt noob på dette, men noen som kan hjelpe meg med å forstå hva jeg gjør feil?
Om du leser, hva du selv skriver................. du får tid å tenke litt............................... ;)
Så betyder "out", at det er en UTgang og ikke INNgang. Du kan derfor ikke bruke preOUT 1 & 2.
Din platespiller har innebygd phonoforsterker (riaa preamp). Sjekk i manualen, at denne er slått på/on.
Det betyder, at signalet fra platespiller har samme styrke ut som passer i CD/Tuner/AUX/Tape In og likn.
Du setter RCA kablerne fra platespiller i en av disse inngangene, velger denne inngangen på velgeren til
din B-110 og voila..... da spiller du plater som bare det (y)

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: oct

Sololvor

Fersking
Ble medlem
26.09.2023
Antall liker
0
Sted
Oslo
Skjønner, og vet at dette er utganger, men har forsøkt med alle de inngangene du beskriver, og ingen av de gir lyd med phono PÅ dessverre. Så forstår ikke helt hva som er galt? Kan det være noe galt med de andre inngangene?

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
28.300
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Har du sjekket, at den innebygde phono-pream´en er "ON"?? Det sitter en liten switch bak ved siden
av signalpluggen. Den har 2 stillinger; Phono & Line.
Den skal stå på "LINE". Da er den innebygde phonoforsterken aktiv.
Om du senere setter den til en forsterker, som har en desidert "Phono"-inngang, skal den stå på "Phono".
Om allt dette er i orden, bør du lese manualen på din B-110. Kanskje den er defekt???
Prøv i hvert fall dette: Sett switchen på platespiller på "LINE".
Sett de to RCA-pluggene i CD-inngangen bak på B-110.
Velg på inngangsvelger på B-110 til det står CD i display foran.
Sett på en LP, senk nålen og skru forsiktigt opp.
Kommer det ikke lyd, er det noe galt med enten platespiller, kabel fra platespiller eller B-110 ;)

Topp Bunn