Hjelp med appleTV

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.537
Spm1:

Kjøpte meg en appletv-boks i usa nylig. Tenkte ikke på 110/220 volts problematikk, fordi jeg er vant til at apple bruker strømforsyninger som justerer for slikt.

Men når jeg åpner boksen, er det ingen ekstern powersupply, men en amerikansk strømkabel med 8-tallsstikk i boksenden.

Brått vart eg usikkjar.

Kan jeg plugge boksen rett i vegg, eller må jeg ha en stepdown-trafo?

Spm 2

Vil jo gjerne bruke Itunes store og netflix og forstår at dette lar seg gjøre via en amerikansk ituneskto. Hvordan skaffer jeg en slik?

Takker for hjelp!

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Mulig det holder å registrere en ny itunes konto og velge USA som location, men du må ha et amerikansk kredittkort å assosiere med. Det tror jeg du fikser ved å kjøpe såkalte itunes gavekort på ebay.

Netflix tror jeg også sjekker på ip-adressen din, og da må du f.eks bruke en vpn leverandør ala strongvpn.com De anonymiserer deg, og kan også gi deg amerikansk(eller hva du måtte ønske) ip-adresse.

Ikke helt enkelt å være lovlydig mao :(

Prøvde Icefilms plugin til XBMC på min apple tv igår. Dette er en streaming tjeneste og det fungerte faktisk helt strålende.
http://www.funkyspacemonkey.com/ice...letv-2-stream-full-movies-tv-shows-megaupload

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
1.680
BigSwifty skrev:
Spm1:

Kjøpte meg en appletv-boks i usa nylig. Tenkte ikke på 110/220 volts problematikk, fordi jeg er vant til at apple bruker strømforsyninger som justerer for slikt.

Men når jeg åpner boksen, er det ingen ekstern powersupply, men en amerikansk strømkabel med 8-tallsstikk i boksenden.

Brått vart eg usikkjar.

Spm 2

Vil jo gjerne bruke Itunes store og netflix og forstår at dette lar seg gjøre via en amerikansk ituneskto. Hvordan skaffer jeg en slik?

Takker for hjelp!
Kjøpte min ATV i Glasgow nylig. Bare å kjøpe ny kabel på Clas O. Koster 29,-

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Låner denne tråden litt.... Håper det er i orden :)
Hver gang jeg har spilt spotify fra paden, via airplay og så skal se andre ting får jeg ikke lyd. Jeg får bilde, men ikke lyd før jeg tar strømmen på appletv boksen. Må jeg gjøre noe spesielt etter å spilt spotify, eller har jeg en feil på atv'en?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Aldri opplevd det problemet på min ATV3 ihvertfall.

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Hmmm da kan det vel hende det er en feil pån.....det er 3'eren det også.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
BigSwifty skrev:
Spm1:

Brått vart eg usikkjar.

Spm 2

Takker for hjelp!
Kjøpte min ATV i Glasgow nylig. Bare å kjøpe ny kabel på Clas O. Koster 29,-
I Storbritannia er strømnettet 230V, slik som her, så akkurat det betyr ikke så mye.

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2012
Antall liker
60
Torget vurderinger
10
Kjøpte min i USA. Hvis du leser på undersiden av din Apple TV står det skrevet 100-240V 50-60hz

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
83.733
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Har kjøpt meg en AppleTV for streaming av bilde fra IPad til fjernsynet. Fungerer helt fint med TV2 Sumo sine kanaler, men har problemer med NRK. Funger hvis jeg bruker likt bilde på IPad og fjernsyn, men da blir bildet lite og tar med seg menylinjer. Med en gang jeg forsøker å sette NRK til fullskjerm på IPaden skjærer signalet seg mellom IPad og AppleTV.

Er dette et vanlig problem, eller er det noen som har forslag til hvordan jeg får løst dette?

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Bruker du NRK Nett-TV app? Jeg har ikke hatt dette problemet.

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
83.733
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Bruker du NRK Nett-TV app? Jeg har ikke hatt dette problemet.
Samme problemet med appen og direkte fra internett. Har fått det til et par ganger, men vanligvis krasjer det med påfølgende feilmelding.

Sist redigert:

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Mulig det holder å registrere en ny itunes konto og velge USA som location, men du må ha et amerikansk kredittkort å assosiere med. Det tror jeg du fikser ved å kjøpe såkalte itunes gavekort på ebay.

Netflix tror jeg også sjekker på ip-adressen din, og da må du f.eks bruke en vpn leverandør ala strongvpn.com De anonymiserer deg, og kan også gi deg amerikansk(eller hva du måtte ønske) ip-adresse.

Ikke helt enkelt å være lovlydig mao :(

Prøvde Icefilms plugin til XBMC på min apple tv igår. Dette er en streaming tjeneste og det fungerte faktisk helt strålende.
IceFilms: XBMC Plugin For AppleTV 2 To Stream Full Movies And TV Shows via MegaUpload
Jerrycards er en OK plass å kjøpe am. gavekort. Rask og sikkert levert og en OK pris hvis du ikke gidder å tråle e-bay.

Topp Bunn