HJELP: Lydproblem Vincent SV 236

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Forsterkeren har fungert utmerket helt til i morges, da det kun kom svak lyd at av mine patos Lyric 502 høytalere. Lyden blir "høyere" om jeg skrur på volum knappen, men den er fortsatt svak selv om volumknappen står på full styrke. Det er det samme problemet uansett om jeg bruker DVD, CD spiller eller platespiller. Forsterkeren fungerer ellers som normalt. Noen som har opplevd noe lignende? Selvsagt skulle det skje nå rett før påske nå som alle butikker og verksteder holder stengt. Arrrgh

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Se bort fra det inlegget som jeg har slettet! Kom til lese "svak ulyd" der du bare skrev "svak lyd". Det så sef litt dumt ut. No

Sortebles

Medlem
Ble medlem
01.06.2005
Antall liker
0
"Noen" kan vel ikke ha kommet borti mute knapp på remote? ;)

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
6bm8 skrev:
Bare lav lyd, uten noe form for støy?

Ja bare lav lyd. Lite bass men mye diskant og lite bass selv om det kommer lyd ut i fra alle elementene på høytalerene.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
6bm8 skrev:
Har du prøvd å bytte de to 6DJ8 rørene?
Jeg er ikke veldig teknisk så tror ikke jeg skal gi meg ut på noe slikt. Men er det de to rørene som lyser og sitter rett bak det røret som lyser i front?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
903
Sjekk kabler for kortslutning og at de sitter som de skal i støpselene både på forsterker, cd spiller og høyttalere.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Gjest skrev:
Sjekk kabler for kortslutning og at de sitter som de skal i støpselene både på forsterker, cd spiller og høyttalere.
Sitter som støpt.

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Har en neste helt lik forsterker ( Shengya) og å bytte rør i denne var til og med for meg veldig enkelt. Bare å sku av lokket og resten sier seg selv, dra ut og sette inn nye i samme hull. Har liggende 3 rør som passer i denne men bor i Stavanger så da kan jeg ikke hjelpe deg med testing av dette nå. Kan forøvrig nevne at jeg kjøpte 3 nye rør som skulle være veldig bra men valgte etter en stund å sette tilbake originale rør.

Mvh

Gunnar

B

bendis

Gjest
usansynlig at det har noe med de små rørene å gjøre, da skulle man evt. merke noe i lengden også..
er jo tydelig her at det ikke er forsterkning i slutttrinnet. som å høre signalet gå tvers gjennom forsterkeren fra signalkilde. slik oppførte et par tidligere integrerte jeg har hatt, enten når hode.tlf var koblet i, eller rett etter påslag av strøm. klikker det i relèene når du skrur den på som før? ::)

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
bendis skrev:
usansynlig at det har noe med de små rørene å gjøre, da skulle man evt. merke noe i lengden også..
er jo tydelig her at det ikke er forsterkning i slutttrinnet. som å høre signalet gå tvers gjennom forsterkeren fra signalkilde. slik oppførte et par tidligere integrerte jeg har hatt, enten når hode.tlf var koblet i, eller rett etter påslag av strøm. klikker det i relèene når du skrur den på som før? ::)
Ja, det klikker i releene. Jeg får levere den på verksted på tirsdag. Håper ikke det tar år og dagfør jeg får den tilbake. Har hatt min Vincent CD S6 på verksted i 2 måneder nå.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Fikk nå beskjed fra forhandler at det fremste røret var ødelagt.

Topp Bunn