Hjelp! Drivrem til opera lp 2.0?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.496
Dæven! Der røyk driv"remmen" til min Opera lp2.0. Skriver rem med " fordi det er et utrolig tynt nylon(?) snøre.

Noen som vet om forretninger i Oslo-området som kan ha slikt? trenger det i morgen, derfor kan jeg ikke vente på post etc.

Finnes det diy løsninger?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kondolerer :)

Nå vet jeg at det finnes kjennere der ute som lager seg drivreimer av 0.25mm, eller tynnere- fiskesnøre.
Cluet er bare å få laget knuten så liten som mulig......og akkurat den lærte jeg meg ikke den tiden jeg var hektet på fluefiske.
Så da er du vel like langt....

Kom an folkens og hjelp til folkens.
Alle vet vel hvordan det føles å sitte en søndag uten vinylspiller ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.349
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg føler med deg!
Men jeg kan så lite gjøre. Hadde du bodd i bergensområdet kunne jeg tilbudt deg å stikke innom og få lånt med deg Micro Seiki String, som jeg kjøpte metervis av i sommer.
Problemet med tynt fiskesnøre er at den jævla knuten går opp hele tider. Har prøvd med både fiskesnøreknuter og kirurgiske knuter. Ingenting holdt skikkelig. Muligens går det med litt tykk bomullstråd?
mvh

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ingen problem dette her! ;)

Jeg har LP1.0, og "mistet" original remen. Den var forøvrig også bare en vanlig monofilament nylon snøre på 0,12 - 0,15mm. De fleste sportsbutikker selger dette. Jeg mener bestemt at mange bensinstasjoner også har dette i sitt sortement. Spesiellt i nærheten av kjente fiskesteder/elver.

Knuten er som regel ikke noe problem. Lag den så liten som mulig, og dypp den i en microdråpe med superlim før du strammer den til. Den vil sitte som et skudd!

Lykke til!! :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gjorde et lite forsøk i heimen nå....
0.15mm fiskesnøre, limpistol, rullet skjøten. Ikke tegn til hakk på lange toner. Perfekt!!
Men hvor lenge det holder har jeg ikke tenkt å finne ut.
Reimen MIN er fin den ;D

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.496
Takk gutter!

Hva skulle jeg ha gjort uten dere!

Topp Bunn