Ønsker anbefaling Hjælp til nyt Hifi ( Tannoy XT8f need streaming solutions )

Dansker

Medlem
Ble medlem
17.11.2016
Antall liker
0
Hej fra Danmark.

Jeg faldt over jeres forum da jeg googlede lidt og kan se at det er rimeligt aktivt så tænkte at i måske kan hjælpe med lidt inputs :)

Jeg leder efter et godt anlæg hvor lydkilden primært vil være Streaming fra Spotify / Tidal.

Jeg ønsker et traditionelt stereo setup med 2 gode stereo højtalere. Det skal stå i en stue på Ca. 28 m2.

Jeg er meget tæt på at købe Tannoy Xt8f, da jeg lige nu kan få dem til en god pris.

Jeg tænker også at købe Hegel H80 DAC. Hvad mener i om Hegel H80 sammen med Tannoy XT8f er den et godt valg, eller er der bedre alternativer i samme prisklasse ?

Også omrking streamer. Det er her jeg er meget i tvivl, Jeg er for at sige der rent ud ret blank på hvad der er godt. Det virker som om der er meget få gode løsninger og de fleste streamere er mere konstrueret til de lidt mere medium setups hvor det er brugervenlighed der er i høj sædet fremfor musik kvalitet.

Er det helt forfejlet at tilslutte en Sonos Connect til en Hegel H80 og Tannoy XT8f.

Hvad med f.eks Bluesound Node2, er det mere eller mindre det samme som Sonos Connect ?

Tænker også over Auralic Aries Mini, er den et bedre alternativ end Sonos/Bluesound ?

Jeg er som i nok kan tyde ikke den helt store Hifi ekspert. Er egentlig også i tvivl giver det overhovedet noget forskel om man sætter Hegel H80 sammen med f.eks sonos connect, eller er det mere eller mindre det samme om man bare sætter Sonos direkte til Højtalerne ?

Også hvad er der ellers af muligheder i nogenlunde samme prisklasse som TannoyXT8f + hegel H 80 + en streamer ?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.527
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Løsningen Hegel H80 med sine digitale innganger og en streamer er en kostnadseffektiv løsning. Hvorvidt Hegel H80 er en god match med Tannoy kan jeg ikke svare på utfra egne erfaringer, men H80 har fått god kritikk.

Johan-Kr

Dansker

Medlem
Ble medlem
17.11.2016
Antall liker
0
Ja nu har jeg købt Højtalerne.

Fra England. Sparet næsten 5.000 Danske kroner i forhold til pris hos Dansk forhandler.

Har også fået tilsagn om at låne Bluesound Node 2.

Auralic Mini.

Hegel H80.

Belles Aria.

Nu Prime St10.

Så må vi se hvad der falder mest i min smag. Glæder mig som et lille barn :)

Topp Bunn