Hitatchi direktedrevet er det gode greier?

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
254
Torget vurderinger
2
Forsøkte meg med et søk på forumet etter Hitatchi, fant en del brukande verktøy....men ingen platespiller.
Har en slik på hånd, og lurer seff om det er noe å ha. Vet ikke eksakt hvilken modell det er, men ligner veldig på PS-38, men nok noe rimeliggere utførelse. Som bildet. Noen som kjenner til kvalitet eller hva en bør være obs på?

Vedlegg

• Liker
Reaksjoner: TT.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dersom eg ikkje tek feil, er dette ein heilt grei platespelar, om enn ikkje mellom dei betre frå ca 1980. Hitachispelarane var utstyrte med vel enkle armar, litt for tynt og lett plastchassis, men heilt ok drivverk, som innan sine avgrensingar kan låte minst like bra som dei rimelegare spelarane du finn i butikkane i dag.

Eg ville difor passa på plasseringa (på eiga hylle, og eit godt stykke frå høgtalarar og hjørna i rommet) og leita litt etter ein pickup som ikkje er for krevjande (Ein av MM-pickupane frå seint 70-tal - min favoritt er Grace F9 - eller slikt som Denon D 110 som ikkj kostar allverda. Toppen av investering måtte vere ein Dynavector DV 10x5 . denne pickupen har ein tendens til å klare seg svært bra på armar i det lågare kvalitetsskiktet. Berre som nokre døme)

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
254
Torget vurderinger
2
Takk for utfyllende svar.
nå blir dette bare som spiller nr to, så high end trenger ikke være. Var om det var kjent at enkelte ting var en gjengangsfeil eller lignende. Dette er ikke en spiller med plastplint, men tipper det er laminert spon. Tung er den i jvert fall.
Koster ikke skjorta, så jeg tar nok en sjans.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
355
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Det er en PS-38 så vidt jeg kan se. Hadde en slik fra 1977 da jeg fikk mitt første studielån. Det er en helt grei spiller. Jeg brukte Audio Technica og Ortofon-pickuper på den.

En venninne av kona har fortsatt spilleren stående i hylla, så man kan ikke klage på driftssikkerheten

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
254
Torget vurderinger
2
Det er en PS-38 så vidt jeg kan se. Hadde en slik fra 1977 da jeg fikk mitt første studielån. Det er en helt grei spiller. Jeg brukte Audio Technica og Ortofon-pickuper på den.

En venninne av kona har fortsatt spilleren stående i hylla, så man kan ikke klage på driftssikkerheten
Dette bildet er bare et jeg fant på nett, som mest likt den jeg har på hånden. Litt armløft på den, ellers så det relativt likt ut....på hukommelsen. Kommer nok til å kjøpe den, så da får vi det korrekt. Må bare få kjørt å få hentet den.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Hvis man bruker følsomme moveing coil pickups, så kan man høre motoren som står sentrert under tallerken i en direkte drevet platespiller. Det var mine erfaringer. Men spillerne var gode de. mvh Guit

Topp Bunn