Hilken Rareties/Spesielle plater har dere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• slarssen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Antall liker
    13
    Kan ikke huske å ha sett en liknende tråd her så here goes. 8)

Det finnes ufattelig mange kule utgaver av forskjellige plater der ute. Det være seg Limited Edition, samle bokser, singler, EPer, LPer, bootlegs også videre. For ikke og glemme album som er har vært ute av produskjson og begynner å bli sjeldne og vanskelige å få tak i.

Ikke det at jeg er forgjenger av å drive opp prisene til det hinsidige, men jeg liker rett og slett et godt gjennomtenkt konsept når det kommer til plateutgivelser. Det er litt av derfor jeg samler på vinyl også, må jeg vel innrømme. I tillegg liker jeg å se hva andre folk har av rare plater og bokser. ;D

Så her har dere muligheten å grave frem bilder av snåle plater, tøffe vinyl-bokser, spesielle cover-konsepter eller rett og slett signerte plater dere har en god historie rundt. Knock yourselves out!

Jeg hiver inn et par bilder av noen av mine egne plater:

Denne plata for eksempel, i sin originalform på to 10" er en liten høydare i hylla mi:

Dette er da første utgivelsen, må vite, og ikke re-pressinga ;)

Noen som husker Ym:Stammen? Denne rakkeren fra 1991 inneholder kremlåta "Overkjørt av Hjul og Vogn". Signert.

Coverbildet på denne 12"en synes jeg rett og slett er vakker. Representerer den første legendariske innspillinga i 1936. Ekte mono-plate :)

Kun klassikere å finne:

Veldig glad i denne vinylutgaven av Blissard. Signert på Subsirkus i Tromsø.

Der kjøpte jeg også denne fine 10" av trommis Gebhart. So-so musikalskt sett, men veldig fin marmorert vinyl:

Til slutt en liten gjettekonkuranse; Hilket band og hvilket album inneholder denne kule vinyl-etsinga på baksiden?

Vedlegg

N

nb

Gjest
    Jeg har Sons of Angels på Vinyl. The Real Thing-gitarist William-Ohlssons ungdomssynder som heavyrocker.

larsggu

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Ikke noe voldsomt sjeldent, men har et eksemplar av hvert av Shpongle sine album på limited edition vinyl (opplag: 1000):

Vedlegg

JAND

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Antall liker
    15
    Slarssen skrev:
    Til slutt en liten gjettekonkuranse; Hilket band og hvilket album inneholder denne kule vinyl-etsinga på baksiden?
    Siste Tussler-skiva...
    Er rimelig spent på den nye Motorpsycho-skiva som kommer om 4 uker.

Jon A

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn