Ønsker anbefaling Hilf mir.! Ser etter pre/streamer.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Hei.
Har etterhvert gått lei av pc+dac+pre.

Har noen der ute erfaringer og anbefalinger i 30k klassen. ?
Alternativt pre + bra streamer.

Ser da etter noenlunde nøytral, men oppløst pre.
Bør ha ;
xlr ut
minst 2 analoge inn
volumkontroll
hjemmekino bypass

Ekstra fengende om dac og streamer med god (les stor) skjerm er innebygd. :)
Ser etter noe nytt. Ikke aktuelt med gammel teknologi.

Har såvidt begynt å snuse på Audionet, T+A og Linn.

T+A vil i tillegg til nåværende pre komme med Hv 300 rundt sommeren, men vet ikke pris eller spec.

Arild D

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Wow, hadde den hatt analog inn hadde jeg vært på tlf i morgen for å bestille.
Takk for fantastisk forslag, den der har gått under min radar.

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Antall liker
882
Torget vurderinger
5

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
736
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Ja men bare ett spørsmål om Linn

iflg hjemmesiden deres er det ett herk og sette opp,de anbefaler levrandør kommer hjem til deg og innstalerer systemet …wtf :) ! stemmer det ?

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Hvis det er en alt i ett løsning du ønsker er PerfectWave helt sikkert en god løsning.
Personlig tror jeg du får mer for pengene om du deler det opp i en separat preamp og dac samt en rimelig streamer ala squeezebox el sonos.
Digitale produkter er i en rivende utvikling og blir raskt utadert.

• Liker
Reaksjoner: KW

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
103
Hei, nei det stemmer ikke. Kontrapunkt kan nok sette det opp for deg, men det er på ingen måte vanskelig å sette opp selv. Linn har t.o.m. en interaktiv manual som guider deg gjennom prosessen. Anbefaler deg en tur på Kontrapunkt for en prøvelytt. (De har Naim også hvis det skulle være interressant).

EDIT: @Petterone

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
736
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Hvis det er en alt i ett løsning du ønsker er PerfectWave helt sikkert en god løsning.
Personlig tror jeg du får mer for pengene om du deler det opp i en separat preamp og dac samt en rimelig streamer ala squeezebox el sonos.
det er der jeg er nå :) 3 bokser men hadde vert fint med en oppgradbar steamer,dac,ene har vel kommet på ett nivå som vil vare,men hvordan man streamer og infrastrukuren der vil vi nok se bli bedre og bedre,men hvis man tenker slik da vil man kansje aldri ta steget ?

Men hvorfor har trådstarter gått lei av pc+dac+pre ? bare spør siden det muligens er noe og plukke opp

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
En god preamp er etter mitt syn kanskje den viktigste komponenten i anlegget.
persomlig ville jeg ikke byttet til en digital volumkontroll, da jeg frykter litt av magien som en god forforsterker tilfører.

mvh

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
De er blant de mest attraktive der ute. MEN.. Jeg må ha ht bypass og min 2 analoge inn.
Tanken på Streamer som løs boks og vanlig pre har slått meg .

Linn satser aktivt på streaming, og har flere fantastisk bra produkter fra 10K og oppover.

Linn — Network music players — The Linn DS. The digital streaming heart of our systems

Selv har jeg "bare" en Cambridge Stream Magic 6, som er en digital forforsterker, DAC, og streamer i ett, og svært prisgunstig. Jeg er svært godt fornøyd med det produktet også - særlig i forhold til pris.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Fant den i går. Ser awesome ut. Men fremdeles tynt med analoge inn.
Jeg spiller Vinyl som aldri før. Det sorte gullet er kommet for å bli.

Fantastisk design, og stemmer halvparten av skrytet på deres side så må dette være et topp produkt :)

Ta og les litt på hjemmesiden deres,den testen i LB er litt gammel

PerfectWave DAC II | PS Audio

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Har hørt av kompis at Kontrapunkt har fantastisk service, og setter de opp i butikk om man ønsker det :)

Ja men bare ett spørsmål om Linn

iflg hjemmesiden deres er det ett herk og sette opp,de anbefaler levrandør kommer hjem til deg og innstalerer systemet …wtf :) ! stemmer det ?

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
895
Du har to pre/dac i form av: AMR DP-777 og Classe CP-800. Sistnevnte skal visstnok etterhvert være mulig å oppgradere til streaming funksjonalitet. Litt delte meninger om hvor bra DP-777 er hos brukere på nettet. Og i og med at den er ubalansert skal den låte best via rca utgangene, selv om testen til Roy Ervin antaglig er gjort via XLR utgangene da jeg har forstått det slik at han bruker balansert effekt.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Litt av tanken min er å slippe for mange bokser. Har Stello 100 signature dac, MI 11 light pre og Pass Labs xa 30.5
Kun den siste kommer til å overleve oppgraderingen.
Min pre ble PARKERT av digital pre på xlr da jeg lånte Audiolab cdq !

I min nye verden vil jeg ha mest mulig i en boks.
Tanken er der som plan B Finne en gammel Mark Levinson og legge 10 k i streamer og nas.
Jeg er Imponert av nivået på de siste digital boksene. Volumkontrollene begynner å komme seg :)

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Slik mitt anlegg er oppbygd, så må tv eller projektor på + surround for å betjene pc.
Vil ha noe selv mor kan bruke. Samt får jeg færre bokser kan jeg omsider få plass til en center htt.

Stello dac er god, men manuel. Med alle inngangene og kildene i huset så er det på tide å flytte dac til kontor eller anlegg to.
Jeg tror også at selv om utviklingen aldri stopper, så kan en god multi boks være bra nok til at jeg kan senke skuldrene
i et par år :)
Jeg er en vrien sjel, alt i en boks, ikke for dyrt, men bør være grensesprengende...
Uhyre viktig for meg å kunne skille stereo og surround. Det er stereo lyd som er viktigst for meg.

det er der jeg er nå :) 3 bokser men hadde vert fint med en oppgradbar steamer,dac,ene har vel kommet på ett nivå som vil vare,men hvordan man streamer og infrastrukuren der vil vi nok se bli bedre og bedre,men hvis man tenker slik da vil man kansje aldri ta steget ?

Men hvorfor har trådstarter gått lei av pc+dac+pre ? bare spør siden det muligens er noe og plukke opp

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Ser helt klart at jeg bør bytte ut Fidelity abonnement med Watt og Lyd og Bilde.
AMR virker fasinerende, men + streaming så sprenges budsjett.
Tenkte å ikke måtte selge unna noe for å finansere dette.

Setter pris på innspill. Fått opp øynene for andre enn de 3 "logiske" valgene.. :)

Du har to pre/dac i form av: AMR DP-777 og Classe CP-800. Sistnevnte skal visstnok etterhvert være mulig å oppgradere til streaming funksjonalitet. Litt delte meninger om hvor bra DP-777 er hos brukere på nettet. Og i og med at den er ubalansert skal den låte best via rca utgangene, selv om testen til Roy Ervin antaglig er gjort via XLR utgangene da jeg har forstått det slik at han bruker balansert effekt.

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Antall liker
110
Sted
Oslo
Her må det tillegges at Audiolab 8200dq, CDQ, OG MDac, har Aktiv pre. Dette tror jeg er svært viktig, spesielt for å drive klasse a amper m få klasse A watt, og klasse ab forsterkere med ikke alt for mange hundre watt ;)

gjelder selvsagt rør og.... Antar eg.

Finnes det flere dac m aktiv pre ?. ( selv vet jeg kun om Audiolab, som en kompis likte bedre enn Hegel HD25 ! , og EXIMUS DP1, sistnevnte har dog ikke fjernkontroll, da konstruktøren ikke fant fjernstyrt volum, som kunne matche lydmessig, den han har brukt)

Streamere er under rask utvikling, så selv går jeg nok for streamer i egen boks. Veldig rart Linn og Naim ikke selger en rein streamer. Skulle gjerne hatt en m bare digitale utganger, eller som Sonos, en billig innebygd dac, og digital ut.
Linn er btw kun kablet, men dette anses som mest stabilt.
Har kun hørt om Sonos, som oppretter sin egen trådløse kanal. Uforståelig at ikke flere gjør dette. Med en haug ungdommer , som spiller på nettet, får jeg aldri et stabilt trådløst nett. Sonos håndterer desverre ikke HD filer.

Kontrapunkt har ikke villedende priser, men kjenner produkta de selger. Skal du handle Linn eller Naim, så snakk med Simen, og gi meg kjeft om du ikke er fornøyd med servisen :)

Btw. De selger nå Larssen ht, etterkommere av Sonab/Carlsson Orto Akustiske høyttalere. Larssen er dessuten "verdens triveligste ht.konstruktør". Imho ;)

T+A har en dac, m fjernstyrt volum. Tror de kommer med streamer/ pre snart også, men sjekk om den er aktiv...

Mvh Huldra

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
[h=1]T+A MP 1260 R
T+A Music Player Balanced
[/h]ER begge fasinerende, men dette med ht bypass og analoge inn. DET er må ting for meg.
Venter i SPENNING på High Voltage serien deres som kommer uten effekt biten til sommeren.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Her må det tillegges at Audiolab 8200dq, CDQ, OG MDac, har Aktiv pre. Dette tror jeg er svært viktig, spesielt for å drive klasse a amper m få klasse A watt, og klasse ab forsterkere med ikke alt for mange hundre watt ;)

Finnes det flere dac m aktiv pre ?. ( selv vet jeg kun om Audiolab, som en kompis likte bedre enn Hegel HD25 ! , og EXIMUS DP1, sistnevnte har dog ikke fjernkontroll, da konstruktøren ikke fant fjernstyrt volum, som kunne matche lydmessig, den han har brukt)

Streamere er under rask utvikling, så selv går jeg nok for streamer i egen boks. Veldig rart Linn og Naim ikke selger en rein streamer. Skulle gjerne hatt en m bare digitale utganger, eller som Sonos, en billig innebygd dac, og digital ut.
Har kun hørt om Sonos, som oppretter sin egen trådløse kanal. Uforståelig at ikke flere gjør dette. Med en haug ungdommer , som spiller på nettet, får jeg aldri et stabilt trådløst nett. Sonos håndterer desverre ikke HD filer.

Kontrapunkt har ikke villedende priser, men kjenner produkta de selger. Skal du handle Linn eller Naim, så snakk med Simen, og gi meg kjeft om du ikke er fornøyd med servisen :)

Btw. De selger nå Larssen ht, etterkommere av Sonab/Carlsson Orto Akustiske høyttalere. Larssen er dessuten "verdens triveligste ht.konstruktør". Imho ;)

T+A har en dac, m fjernstyrt volum. Tror de kommer med streamer/ pre snart også, men sjekk om den er aktiv...

Mvh Huldra
Jeg burde helt klart ha blitt med deg til Kontrapunkt en dag.
T+A mp balanced har til og med cd skuff, så hadde den hatt fler analoge så hadde den virkelig vært kandidat med stor K

Du som er belest, hva synes du om Ps Audio sine dac/streamere ?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.586
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Electrocompaniet har vel en integrert forsterker med DAC og streamer, samt analoge innganger. Den har også pre-out hvis du ikke ønsker å bruke effektdelen. ECI 6 tror jeg den heter.

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Antall liker
110
Sted
Oslo

Mvh Huldra
Jeg burde helt klart ha blitt med deg til Kontrapunkt en dag.
T+A mp balanced har til og med cd skuff, så hadde den hatt fler analoge så hadde den virkelig vært kandidat med stor K

Du som er belest, hva synes du om Ps Audio sine dac/streamere ?

Hm, hark,host, brmf... Svært som du skryter av meg da. Vi Sunnmøringer er ikke vant til slikt vi, så vi bruker mest skryte av oss selv.

Men belest og belest, jeg begynte på A. Derav Audiolab, og er kommet til E i alfabetet, derfor Eximus. Så Ps Audio er litt langt fram for meg.... Vet dog den har Digital lens og er Asyncron, da dette kommer før E i alfabetet.

ps. Neste gang du skal skryte av meg, så vennligst send en PM . dette ble litt pinlig skjønner du.

Mvh Huldra, snart over på F....

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Electrocompaniet ECI-6 DS - Integrert forsterker med DAC

Har peilet inn den, og en jeg kjenner med dyyyyyyyr smak har den, og er grisefornøyd.
MEN.. Jeg er litt for gnien til å kjøpe ekstra forsterker. (eller sannheten= blir for dyr )
Har en Pass 30w klasse A, og er så trangsynt at jeg tror jeg har kommet i mål med tanke på "min" lyd.

Bremsen lydmessig er min pre. Det knyter seg i ubehag når jeg tenker på hvor mye den roter bort.. :(

Men dæven det hadde vært deilig.. Alt det den EC boksen har i en kasse :)

Takk igjen for utspill. :)

Electrocompaniet har vel en integrert forsterker med DAC og streamer, samt analoge innganger. Den har også pre-out hvis du ikke ønsker å bruke effektdelen. ECI 6 tror jeg den heter.

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
895
Jeg kjøpte nylig EC sin nye ECD2 DAC, og koblet rett i to monoblokker (EC AW400 kjøpt samtidig) låter dette i mine ører bedre enn noe jeg har hatt tidligere. Nå har det seg også slik at AW400 har gainjustering, og hvis jeg skrur gain helt ned kan jeg tilsvarende skru opp på den digitale volumkontrollen til ECD2 slik at den alltid ligger i området 90-100 prosent. Dette medfører altså at jeg mister minimalt med oppløsning pga volumkontrollen, og etter en innbrenningsperiode synes jeg det nå har alle styrkene fra mitt tidligere oppsett med aktiv pre, pluss at detaljering og gjennomsiktighet er i en helt annen divisjon.
Med andre ord kan en ECD2 være et alternativ for deg, koblet rett i Pass ampen.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.586
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
ECD 2 mangler analoge innganger, dermed tilfredstiller den ikke kriteriene til trådstarter om jeg oppfatter det rett.

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
895
Hvis det er integreringen i et hjemmekino anlegg som medfører behovet for analoge innganger og HT bypass, vil jo direkte digital kobling fra blu-ray spiller til dac kunne være et alternativ. Men da med kun to kanals lyd i HT modus.

Jeg vet ikke om det er mulig å lage en løsning hvor man kobler blu-ray spiller digitalt til en dac og videre inn i en effekt som driver fronthøyttalere. Og i tillegg koble samme blu-ray spiller til en hjemmekino-forsterker som driver senter- og surround-høyttalere.

P.S. Så ikke siste innlegg fra deg før jeg postet.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Høres definitivt ut som en brutalt effektiv måte å gjøre ting på. Må virkelig være en knall løsning for deg.
:)
Vil dessverre ikke fungere for meg. Jeg er et vinyl hode. med utpreget sans for film, med tilhørende bass og kringlyd.
Analog playback er et must.
Ser derimot at ignorerer jeg effekt biten i ECI 6DS. Så har den ALT jeg ser etter.
Venter jeg litt så er den innenfor rekkevidden.
Men da er også Linn med i leken... Ikke lett..

Graver litt til før jeg bestemmer meg.
Plan B er eldre analog pre, og rimelig streamer.
AD

Jeg kjøpte nylig EC sin nye ECD2 DAC, og koblet rett i to monoblokker (EC AW400 kjøpt samtidig) låter dette i mine ører bedre enn noe jeg har hatt tidligere. Nå har det seg også slik at AW400 har gainjustering, og hvis jeg skrur gain helt ned kan jeg tilsvarende skru opp på den digitale volumkontrollen til ECD2 slik at den alltid ligger i området 90-100 prosent. Dette medfører altså at jeg mister minimalt med oppløsning pga volumkontrollen, og etter en innbrenningsperiode synes jeg det nå har alle styrkene fra mitt tidligere oppsett med aktiv pre, pluss at detaljering og gjennomsiktighet er i en helt annen divisjon.
Med andre ord kan en ECD2 være et alternativ for deg, koblet rett i Pass ampen.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
ECI_6DS_rear_view[1].jpg

Det er nok ca slik en pre bør se ut bak. Bare helst uten htt terminaler.
Kjipe kilder som xbox, hd dvd og tv box kobles til surround, men Cd og riaa må inn i pre.

Kjenner det napper i kortet gitt :)
MEN må prøve å holde meg rundt 30k..

LITT av greia er at barn og kone må kunne betjene dette også.
Har ikke tall på hvor mange tlf support samtaler jeg har hatt de siste årene.
Pre med manuell bypass og mute, 2 subber, surround, effekt forsterker. Tv på sone 2.
Deler av anlegg på hdmi switch.. Fantastisk måte å få kona til å ringe på.. :)

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
By the way.
Blir IKKE fornærmet om jeg får pm fra bransje aktører.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.586
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hei, du liker kringlyd. Du kan vel bruke effektdelen i ECI 6 DS til bakkanaler eller biampe senterkanalen med den da;-)

LK

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Velskrevet artikkel av mann med "kreditt"

Basert på hans og annen person jeg preika med så er jeg redd det blir litt overfarget.
Klasse a fra andre siden av dammen er ikke akkurat klinisk steril i klang. Så er redd den
Naimen kan bli litt voldsom i mitt oppsett.

Høyttalerne er btw Focal 1027be, og de spiller med en autortitet og har et helt brutalt punch
som er akkurat hva jeg har prøvd å sette sammen i 25 år..
Kan ikke tenke meg bedre match enn focal og Pass Labs til min smak.
De fortjener dog en laaaaangt bedre pre.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Hehe, måtte ha blitt brukt. 3 barn og full jobb makes Arild a dull boy.
Har fantasert om de der. Men tviler sterkt på at kona synes at vi skal ha hjemme ferie fordi jeg MÅ ha enda en burk...
Ikke ofte man ser de brukt, hva ligger de på nå? 35k?

Viss du skulle vinne i lotto eller kome over ein brukt, skulle jo Bladelius Embla Classic dekke mange behov i tillegg til må ha-refleksen;)

Bladelius Products: Embla

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Topp Bunn