Du får gärna tycka det men jag förbehåller mig rätten att ha en annan uppfattning, ok?Med all respekt Ola, at testen ikke er av den art at den kan kalles vitenskapelig riktig, betyr da ikke at den er uinteressant. Ihvertfall ikke i min verden.
|
Du får gärna tycka det men jag förbehåller mig rätten att ha en annan uppfattning, ok?Med all respekt Ola, at testen ikke er av den art at den kan kalles vitenskapelig riktig, betyr da ikke at den er uinteressant. Ihvertfall ikke i min verden.
1, Försöker så gott jag kan med norskan och dessutom har jag aldrig sett dig framföra någon saklig kritik mot f/e-lyssning. Jag är inte ens säker på att du förstår hur den görs och framförallt varför den görs.Punkt 1: Lær deg norsk eller ikke les det jeg skriver- jeg kritiserer også F/E testingen til LTS.
Punkt 2: Det merkelig er at kun deres tester er relevante mens andres er fylt av feil og dere kaller dem inkompetente.
Punkt 3: Jeg viser også til Faktiskt.se sin hjemmeside slik at en og enhver kan gjøre seg opp SIN mening om temaet.
Punkt 4: Din måte å diskutere på viser hvorfor du er "banned" på diverse hifi forum i Sverige. Du er nedlatende og mener du kan mer enn andre bortsett fra Ingvar Öhman.
Helt ok det OlaDu får gärna tycka det men jag förbehåller mig rätten att ha en annan uppfattning, ok?![]()
1. Som vanlig følger du ikke med når vi har diskutert tidligere.1, Försöker så gott jag kan med norskan och dessutom har jag aldrig sett dig framföra någon saklig kritik mot f/e-lyssning. Jag är inte ens säker på att du förstår hur den görs och framförallt varför den görs.
2, Det är väl Jorma som kallat LTS-tester för inkompetenta. Kul att du lutar dig mot konstruktörer som på sin höjd behärskar ohms lag.
3, Bra! Jag tycker alla ska skapa sig en egen uppfattning. Om denna uppfattning ska bli så objektiv som möjligt bör du försöka påverka dem som ska bilda sig en egen uppfattning så lite som möjligt i förväg. Det innebär att du bör avstå från att skriva saker som "Read it and weep" eftersom det redan från början kan påverka den som ska skapa sig en egen uppfattning.
4, Jo bannad precis som resten av de som ifrågasätter branschens alla konstigheter och lurendrejeri. Det verkar vara målet på vissa svenska forum att ha kvar de som aldrig ifrågasätter branschen och som byter grejor stup i kvarten, det är inget annat än pinsamt. Selekteringen har t.om. gått så långt att personer som äger Ino-högtalre inte släpps in på det största svenska hififorumet.
1, Jag sa att jag aldrig sett saklig kritik från dig mot f/e-lyssning, har du framfört sådan får du gärna hänvisa med en länk1. Som vanlig følger du ikke med når vi har diskutert tidligere.
2. Dette blir latterlig, barnslig og patetisk, men som vanlig gjør du narr av andre-arroganse.
3. Den er jeg med på.
4. Nei, du gjør narr, slenger dritt om andres unnskap og forfekter EN objektiv sannhet ala LTS. Dette har ingenting med det du skriver å gjøre- dette er et scenario diktet opp av deg, de på Fakstiskt og LTS. Jeg har lest begrunnelsene for alle dine "banninger" og det kommer av at du ANGRIPER folk. Men det er synptomatisk at du legger skylden på bransjen etc. Det er lett å snakke om korrupt bransje, men å beskylde folk for bransjetilknytning med en gang de er uenige med deg etc. og at du kaller dem idioter og har null kunnskap så MÅ moderatorene rundt om kring banne pga. regelbrudd. Det har ingenting med noe annet å gjøre. Du høres ut som en skikkelig konspirasjonsteoritilhenger![]()
Jeg har, som jeg har sagt tidligere, gjennomført en mengde blindtester på 90-tallet. Særlig på kabler, etter at jeg og flere med fastslo forskjeller gikk vi over til mer og mer vanlig AB testing. Jeg har også hatt folk inne og lyttet som har sagt at det ikke er forskjeller, mennesker som senere måtte gå tilbake på det og innrømme klare forskjeller. Da er placebo eliminert, hva skal man da bruke for et argument? At testen ikke er statistisk relevant? Uansett hva jeg dokumenterer så vil noen finne ankepunkter, så jeg har aldri brukt tid på å skrive noe om dette, har kun referert resultatene. Jeg har utdanning bl. a innen analytisk statistikk slik at jeg orker rett og slett ikke å lage en feilfri test, det er ikke så mye verdt for meg å prøve å overbevise mennesker som allerede har bestemt seg for at det ikke er relevante forskjeller.Har viking eller andre som deler hans syn deltatt i en blindtest f/e-lytting eller på annen måte måttet ta stilling til noe konkret, det være seg kabel eller annet uten å ha facit framfor seg, ref LTS sin tilnerming til dette emnet?
Ja eller nei er alt jeg ber om.
Jeg har, som jeg har sagt tidligere, gjennomført en mengde blindtester på 90-tallet. Særlig på kabler, etter at jeg og flere med fastslo forskjeller gikk vi over til mer og mer vanlig AB testing. Jeg har også hatt folk inne og lyttet som har sagt at det ikke er forskjeller, mennesker som senere måtte gå tilbake på det og innrømme klare forskjeller. Da er placebo eliminert, hva skal man da bruke for et argument? At testen ikke er statistisk relevant? Uansett hva jeg dokumenterer så vil noen finne ankepunkter, så jeg har aldri brukt tid på å skrive noe om dette, har kun referert resultatene. Jeg har utdanning bl. a innen analytisk statistikk slik at jeg orker rett og slett ikke å lage en feilfri test, det er ikke så mye verdt for meg å prøve å overbevise mennesker som allerede har bestemt seg for at det ikke er relevante forskjeller.
Hvis vi legger sammen timene du tilbringer her inne, så burde det være nok til å lage en statistisk tilfredsstillende blindtest, spesielt hvis du har statistiker-bakgrunn.Jeg har, som jeg har sagt tidligere, gjennomført en mengde blindtester på 90-tallet. Særlig på kabler, etter at jeg og flere med fastslo forskjeller gikk vi over til mer og mer vanlig AB testing. Jeg har også hatt folk inne og lyttet som har sagt at det ikke er forskjeller, mennesker som senere måtte gå tilbake på det og innrømme klare forskjeller. Da er placebo eliminert, hva skal man da bruke for et argument? At testen ikke er statistisk relevant? Uansett hva jeg dokumenterer så vil noen finne ankepunkter, så jeg har aldri brukt tid på å skrive noe om dette, har kun referert resultatene. Jeg har utdanning bl. a innen analytisk statistikk slik at jeg orker rett og slett ikke å lage en feilfri test, det er ikke så mye verdt for meg å prøve å overbevise mennesker som allerede har bestemt seg for at det ikke er relevante forskjeller.
Jepp. Det er såkalte audioklær som ikke reflekterer lyden. Og jeg er sikker på at han hørte alt mye mer behagelig i de klærne.;DFine klær på fyren ;D
Kondomdrakt og sandaler er jo i og for seg greit hver for seg, men sammen da...står liksom ikke helt i stil ;DJepp. Det er såkalte audioklær som ikke reflekterer lyden. Og jeg er sikker på at han hørte alt mye mer behagelig i de klærne.;D