HiFi steder i Dublin ??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Skal til Dublin om halvannen uke. Er det steder der man bare BØR / MÅ innom. Nå tenker jeg først og fremst på HiFi, men hele familien er med så er det noen som har gode tips i retning av severdigheter tar jeg med glede i mot tips i den retning også.

PS. Jeg liker IKKE øl som bør spises med kniv og gaffel ! ;D ;D ( Guiness )

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.883
Torget vurderinger
35
Spiralis skrev:
PS. Jeg liker IKKE øl som bør spises med kniv og gaffel ! ;D ;D ( Guiness )
Da er jeg redd du har valgt feil reisemål :p

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
det heter Guinness!
Dublin er for et uland å regne når det kommer til elektronikk. Leser man en par sider historie finner man fort at landet har kommet seg utrolig på noen få år (takket være EU), men at det før det var meget lite.
Skal ikke se bort fra at det fins et og annet, spesielt mye innen selve musikken, og det fins platesjapper overalt. De helt store perlene blir vel litt vanskelig å finne i selve dublin, men heldig kan du alltids være.
Et alternativ til guinness, kan være smithwicks, eller smittiks (uttale). Et øl madams likte meget bra.
Familievennlig sted? tja, ta en buss til Howth (ikke veldig langt), som er en gammel fiskehavn (modernisert), og veldig koselig!
Phenix park må besøkes, guinnessbryggeriet er et must, om det motsatt kjønn er med er vel byens handlegater et must?
Ta en runde med en av de mange åpne bussene, virkelig verdt turen! Her er det mange steder som er verdt et besøk, drop off, hop on er glimrende!
Av puber: judge roy bean (nytt, men tøft), the quill, bachelor in (ordentlig bule, med en del gamle lokale folk, herlig!), hole in the wall (europas lengste bardisk, 100m), samt et par som ligger et stykke ned for temple bar (ja, du må innom temple bar også), som jeg ikke husker navnet på.

God tur!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
935
Du kan glemme hifi når du er i Dublin. Du må en tur innom Guiness bryggeriet og Jameson brenneriet. Begge finner du langs sightseeingbussruta, og den må du også ta. Sjåførene har en ellevill humor som du vil like. Noen katedraler og museer hører med, men mest puber. Dem er det mange av spesielt i Temple-bar området. Fant en pub med eget mikrobryggeri like ved...Nydelig øl!

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Glemme og glemme ...

Jeg ser Cloney har en brukt Krell KPS-25 CD spiller på listen. Kanskje stikke den i bagasjen, sammen med Wilson Grand Slam serie 5 høyttalerne -- kostet opprinnelig €150.000, så gudene vet hva de vil ha nå! ;D

Cloney er verdt et besøk. Har du €5000 i lommen foreslår de følgende oppsett:

Price Bracket: > 5000 Euro:

Primare CD31 CD Player
Primare I 30 Amplifier
B&W 805s speakers
B&W 805s speaker stands
Speaker Cables & Interconnects

Her er merkene de representerer:

http://www.cloneyaudio.com/brands.shtml

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Vekker denne tråden - reiser til Dublin i morgen tidlig. :)

Noen som har noen tips om hi-fi og andre ting en bør få med seg? Guinness bryggeri og masse øldrikking er seff obligatorisk. Guinness er et av mine absolutte favoritt øl, selvfølgelig nytappet fra fat.. Mmm... Dette blir bra! 8)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
24.711
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Yepp Guinness storehouse er kjempebra. Toppe det hele med en frisk pint i Gravity bar :) Jameson er nevt tidligere og er også verdt en tur! Ellers så er Temple bar området ganske livlig med masse puber med småkonserter. Bruktvinyl finner du der også :) Ellers så er det noen steder like utenfor Dublin - mot sjøen som er meget severdig! Hifi? Mener at Sevenoaks har en sjappe! God tur!

OU812

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.674
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jeg bare må skyte inn en egen kommentar om tråder som dette.

HVOR NISSE ER DET MULIG Å BLI ?

Hifihifihifihifihifihifi. Du skal på ferie og fortsatt skal du holde på med hifi. Jeesus. Come on. Opplev ny kultur, god mat og drikke, natur, musikk og alt som er positivt med andre land. Hifi kan du tenke på til hverdags. (Ikke til fest).

God tur!

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Takker, Guinness blir bra! Blir nok mye pubturer... 8)

@C. Alshus: joda, du har et godt poeng. Men jeg reiser med hele svigerfamilien, så å ha et hifi-sted i bakhånd kan være greit hvis jeg trenger litt alene-tid... ;) Om jeg faktisk ender med å se på hifi tviler jeg kanskje litt på..

Topp Bunn