Hei.
Etter jeg flyttet fra Trondheim til Drammen har jeg nå fått dedikert lytterom til anlegget,rommet er som følger:
Ca 19kvm
Lengde 5.244
Bredde 3.693
Anlegget er nå plassert i enden av rommet med bakvegg og vegg til høyre med yttervegg av betong,foret inn og bekledd med multielement, utenpå er det gips.
Veggen til høyre er en ikke alt for solid vegg,med en eller flere lag med gips mot motsatt rom.
(Merker att denne veggen vibrerer noe når jeg drar på litt volum) litt stomp lyd når jeg banker i veggen.
Bakvegg bak lytteposisjon er også gips,men noe mere solid.
Det er en dør noe til høyre bak lytteposisjon samt på siden bak lytteposisjon på enden av sideveggen til venstre.
Taket består av langsgående panel.
Gulv er teppe belagt betong.
Det jeg ønsker er innspill til og få dette rommet så,optimalt som mulig????
Jeg har nå midletidig satt opp, acoustic tuning signature line bass paneler i hjørnene bak ht.
Furutech frd diffusorer bak ht.
Frd paneler på,førsterefleksjon sidevegger.
Identiske IKEA bokhyller på sidene av lytteposisjon.
Bokhylle i hjørnet på høyre side bak lytteposisjon.
Det jeg savner uten og ha optimalisert ht plassering og jobbet så mye enda, er mere rom følelse.
Og jeg merker att bassen ikke er så stram og presis som jeg vil ha den.
Jeg vurderer derfor Vicacoustic Vari bass absorbenter eller superbass exstreme bak ht eller i alle hjørnene i rommet???? Eve 2 Stk Svanå varitune v4 eller v6.
Absorbenter fra GIK er også,vurdert.
Tenker også på og plassere ett Furutech panel i midten bak ht.
Vurderer også og stive av venstre veggen med en slags finner plate og legge ett nytt lag med gips.
Ble mye info dette, men jeg har lyst til og få rommet så optimalt som mulig
Håper på,innspill�����������
Etter jeg flyttet fra Trondheim til Drammen har jeg nå fått dedikert lytterom til anlegget,rommet er som følger:
Ca 19kvm
Lengde 5.244
Bredde 3.693
Anlegget er nå plassert i enden av rommet med bakvegg og vegg til høyre med yttervegg av betong,foret inn og bekledd med multielement, utenpå er det gips.
Veggen til høyre er en ikke alt for solid vegg,med en eller flere lag med gips mot motsatt rom.
(Merker att denne veggen vibrerer noe når jeg drar på litt volum) litt stomp lyd når jeg banker i veggen.
Bakvegg bak lytteposisjon er også gips,men noe mere solid.
Det er en dør noe til høyre bak lytteposisjon samt på siden bak lytteposisjon på enden av sideveggen til venstre.
Taket består av langsgående panel.
Gulv er teppe belagt betong.
Det jeg ønsker er innspill til og få dette rommet så,optimalt som mulig????
Jeg har nå midletidig satt opp, acoustic tuning signature line bass paneler i hjørnene bak ht.
Furutech frd diffusorer bak ht.
Frd paneler på,førsterefleksjon sidevegger.
Identiske IKEA bokhyller på sidene av lytteposisjon.
Bokhylle i hjørnet på høyre side bak lytteposisjon.
Det jeg savner uten og ha optimalisert ht plassering og jobbet så mye enda, er mere rom følelse.
Og jeg merker att bassen ikke er så stram og presis som jeg vil ha den.
Jeg vurderer derfor Vicacoustic Vari bass absorbenter eller superbass exstreme bak ht eller i alle hjørnene i rommet???? Eve 2 Stk Svanå varitune v4 eller v6.
Absorbenter fra GIK er også,vurdert.
Tenker også på og plassere ett Furutech panel i midten bak ht.
Vurderer også og stive av venstre veggen med en slags finner plate og legge ett nytt lag med gips.
Ble mye info dette, men jeg har lyst til og få rommet så optimalt som mulig
Håper på,innspill�����������
Sist redigert: