Hifi-foreninger og klubber.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Etter mitt skjønn har en del av Forening-/klubb-trådene tatt en uheldig retning. Er vel i første rekke interessert i å diskutere hva som er hensikten med dem.

Er det meningen at dette skal være interne tråder for utveksling av klokkeslett, kjørelister og hvem som sitter barnevakt for hvilke unger, eller burde man ta dette internt på mail og rette fokus mot det som også de utenfor foreningen kan finne interessant?

Noen av disse trådene kan sikkert lede til noe spennende, men om jeg må lese fire sider med informasjon som i beste fall interesserer den som skriver og den som svarer kommer jeg ikke til å følge den lenge nok til å finne det ut.

Nå er jeg sikkert ikke alltid sakelig nok til å fremstå uangripelig, men det får våge seg. Ikke min hensikt å angripe all smal-talk, men det finnes grenser, og den føler jeg er krysset for en del av disse foreningstrådene.

Håper ikke dette oppfattes som surt oppgulp.

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Nå er jeg ny på forumet og har vel ikke nok erfaring her til å si noe konkret, men slik jeg opplever det i Østfold Hifi, så lager man en ny tråd for de som inviterer til treff, og så kan de som vil kommentere eller invitere seg selv der direkte. Altså man fyller ikke den tråden med annet enn kommentarer fra de som er interessert i å komme, eller som har spørsmål rundt det hele.

Andre som vil komme eller lignende vil kunne ha interesse av det som de andre lurer på eller hva som er avtalt. Gjøres alt dette internt vil man få mye dobbelt arbeid med å organisere eller avklare.
Om det blir noen poster for mye, så er jo det bare å hoppe over, men generelt så fungerer det vel greit?

Vet ikke om det ga noe mening?!?!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Dette ser jeg på det som enda et problem som ikke er et problem.

Hvis ikke disse trådene skal kunne brukes til å innkalle til treff og lignende, med påfølgende tilbakemeldinger o.l., hva skal de da brukes til? De som ikke er nok interessert i de gjeldende trådene til å scrolle seg over noe internprat er antagelig ikke i målgruppen for tråden. Personlig ser jeg ingen grunn til at hele Norge skal være like engasjert i alle små klubber rundt omkring.

Personlig kommer jeg til å fortsette å invitere til treff her på sentralen.

Dette er heller ikke ment som noe surt oppgulp ;).

Mvh. Frank

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Er det meningen at dette skal være interne tråder for utveksling av klokkeslett, kjørelister og hvem som sitter barnevakt for hvilke unger, eller burde man ta dette internt på mail og rette fokus mot det som også de utenfor foreningen kan finne interessant?
Tanken er at disse avdelingene skal benyttes av klubben internt, og hensikten er at klubbene kan bruke sine avdelinger på å skape møter, forteller om møtekvelder, organisere kjøring og alt som kan få folk til å engasjere seg innenfor de gitt klubber.

Mvh
Høvdingen

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Takker for tilbakemeldinger alle sammen. Da er det jeg som ikke har vært helt i tråd med intensjonen. Jeg trodde dette skulle være klubbens ansikt utad, for medlemmene, men kanskje mest for å fortelle andre om klubbens aktiviteter (som en enklere variant av en hjemmeside). Skjønner at jeg har misforstått.

R

Rolf_Da!

Gjest
Jeg ser det sånn:

- En "velkommen" tråd hvor man snakker om hvordan klubben fungerer, "melder" seg inn +++

- Egne tråder for innkalling til hvert treff

- Egne tråder med rapporter fra treff og bilder (av almenn interesse)

Jeg synes at slik det er f.eks på deres side Fosse, så drukner din blogg i en tråd som omhandlet et besøk hos deg.

Mvh
Rolf

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Jeg ser ikke helt hvordan en blogg kan drukne i en reportasje, mulig jeg misforstår deg. Selv velger jeg å se på tråden som en utdypning eller fortsettelse av reportasjen fra besøket.
Personlig hadde jeg vel heller sett at en del av foreningene avtalte interne saker og innkallinger per e-post slik at trådene i større grad kunne dreie seg om hifi. Men jeg innser at jeg ikke er helt i tråden med intensjonen så det er mitt problem. Bakgrunnen for dette er selvsagt at jeg synes det finnes mye interessant stoff under foreningstrådene, men jeg finner det kjedelig å måtte bla igjennom alt internsnakk for å komme til det.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg innser at vi er uenige i litt av hvert her inne Fosse, og jeg er nesten aldri ute etter å krangle :). Men, tenk deg at det i "Indre Ytrebygda hifilaug" diskuteres revolusjonerende hifirelaterte saker. Tror du mange ville fått med seg dette? Det tror ikke jeg. Selv om mange bruker mye tid her inne tror jeg de færreste tar seg tid til å tråle gjennom all verdens interntråder. Derfor bør hifistoff plasseres i hifitråder og internstoff plasseres i foreningstråder.

Mvh.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
At vi er uenige har jeg vel ikke fått med meg, så det må du i tilfelle ha formulert på pent vis Birdman.

Nå har jeg poengtert to ganger allerede i denne tråden at jeg innser at jeg ikke har oppfattet underforumets intensjon korrekt. Foreslo en alternativ bruk i forrige innlegg, men har ingen problemer meg å akseptere at jeg er i utakt med resten. Min bommert.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg ser det sånn:

- En "velkommen" tråd hvor man snakker om hvordan klubben fungerer, "melder" seg inn +++

- Egne tråder for innkalling til hvert treff

- Egne tråder med rapporter fra treff og bilder (av almenn interesse)
Dette er vel i tråd med hva som er vår hensikt med denne avdelingen.

Vi ønsker at folk skal ha et samlested hvor de både aktiverer seg (rekrutterer medlemmer, avtaler tidspunkt om treff) og hvor de forteller hva som har skjedd (referat fra møtekvelder, helst m/ bilder).

Mvh
Høvdingen

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Fosse skrev:
At vi er uenige har jeg vel ikke fått med meg, så det må du i tilfelle ha formulert på pent vis Birdman.
Den var bra ;D
Sublime "krangler" som er så forsiktige at man ikke vet man har vært innblandet i dem hehe

Topp Bunn