Hifi-dokumentar på SVT2

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
Spennende, spesiellt dette med at kvinner er flinkere til å lytte enn menn! Har jo vært nevnt ved utallige diskusjoner at fruen i huset også hørte klar forskjell på f. eks. kabel-bytte, til og med fra toalettet! :)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.542
Torget vurderinger
13
Denne skal jeg få med meg...

,-Takk for tipset

MVH Johnny

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.800
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Noen som har PVR dekoder el. HTPC el. TV-kort OG har SVT2, som kan forevige denne dokumentaren i god kvalitet?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.315
Torget vurderinger
1
Denne må jeg få med meg.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
zemtex skrev:
Noen som har PVR dekoder el. HTPC el. TV-kort OG har SVT2, som kan forevige denne dokumentaren i god kvalitet?
Skal få den foreviget på harddisk ;)

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Sendes flere ganger:

SVT2 Fredag 14 dec 2007 kl 21.30
SVT24 Torsdag 20 dec 2007 kl 20.00
SVT HD Torsdag 20 dec 2007 kl 20.00
SVT2 Lördag 22 dec 2007 kl 15.55

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Kult!
Må bare sjekke at jeg har Svensk Tv2 da. Er ikke sikker gitt...

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Tja, den teaseren så jo bra ut. Blir vi ikke stemplet som nerdete etter noe slikt vet ikke jeg. Har bare sett teaseren uten lyd, men jeg tviler på om intellektet til de to mest fremtredende deltakerne kommer bedre frem med lyd. Fett hår til alle kanter, skjorte med arvevne armer og en tettsittende t-skjorte for å fremheve ølvomma og en føring av vinglasset som vitner om lite raffinement..Hmm, hvorfor kunne man ikke laget en reportasje om Timbre og andre svenske audiofile som fremstår med litt mer stil og intelligens? Huff og huff. Godt det er på svensk tv og ikke norsk som viser programmet. Frykter dette programmet er av den typen som gjør at jeg ikke tør å fortelle hva slags hobby jeg har på leeeeenge :(

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
35
glimrende, da har jeg noe å se fram til på bursdagen min. Da har ungene lagt seg, og kona er på julebord.

Tror jaggu jeg har litt juleøl i kylen også :)

Roy

Timba

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
0
"Forum för hifi-frälsta

www.faktiskt.se dryftas allt från vintageanläggningar till skivtips för test av anläggningar och goda råd till hemmapulare."

Hva er hemmapulare? ??? ;D

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Timba skrev:
Trofaste ektemenn, de som ikke puler på bortebane. ;)

Forøvrig enig i at traileren ser ut som enda et eksempel på "nå skal vi drite ut disse gullørene" dokumentar........ :(

O

om.s

Gjest
Timba skrev:
"Forum för hifi-frälsta

www.faktiskt.se dryftas allt från vintageanläggningar till skivtips för test av anläggningar och goda råd till hemmapulare."

Vel, mye kan sikkert sies om HFS, men enda mer kan sies om Faktiskt :p ....

mvh

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
hifiguru: flott! Da kan man få tak i den i etterkant! :)

Arne_Langaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2002
Antall liker
0
Hemmapulare = DIY. Dessuten vis respekt for at folk er forskjellig! Dette blir glimrende, elsker å se ulike mennesketyper i aksjon, herrrrrrrrrrrrrlig gjeng!

Arne_Langaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2002
Antall liker
0

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
309
om.s skrev:
Timba skrev:
"Forum för hifi-frälsta
Eller teknikk og helst, måle-frelste? :) ...

mvh
Kanksje noe for deg? Hva det måler?Aner ikke, men den til venstre, eller var det den til høyre? skal vistnok være audiofilutgaven...da er det vel lytting som må til, åpen lytting, selvfølgelig... ;) den eneste måten å garantere en forskjell...

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Gutta tar hobbyen seriøst!!

Her testes det ut hva som låter best. Refleksjon eller diffusjon?

;D

Vedlegg

Arne_Langaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2002
Antall liker
0
Ja det ble svært mye Carlsson ja!! Hurra! Dessuten kom det jo frem akkurat det jeg synes selv, at elektrostater er referansen, men for de som ikke har plass eller råd til elektrostater og tilhørende elektronikk, så er Carlsson et glimrende alternativ! Ser at det gikk mest i modell OA-51.3 som er siste renoveringsstandard, det fins jo ikke nye å kjøpe, de gikk ut av produksjon for mange år siden: http://www.carlssonplanet.com/oa51_3.php

Jeg venter på at den nye produsenten av Carlsson høyttalere kommer i gang, siden den tidligere produsenten John Larsen (han med hestehalen som kjøpte en Carlsson t-skjorte av Ola på messa i dokumentaren) kommer med sin egen serie som baserer seg på de samme lydprinsippene som Carlsson, men som ikke er godkjent av Stiftelsen Stig Carlsson (SSC) til å hete Carlsson: http://www.larsenhifi.com/

Den første "ekte" Carlsson blir antagelig modell OA-60 http://www.carlssonplanet.com/oa60.php, tilsvarende Larsen sin Larsen 4, ble du forvirret nå? Vel finn ut av det på forumet til www.carlssonplanet.com eller på www.faktiskt.se

Før jeg bestemmer meg for et anlegg, vil jeg vente til jeg har hørt de nye Carlsson, for dem har jeg plass til i min lille sofa / TV krok!

Jeg er iallefall glad for at Carlsson blir mer kjent gjennom denne TVdokumentaren! Kan man dempe sitt lytterom, tilpasse det akustisk til høyttalerne, og plassere høyttalerne ut på gulvet, står man fritt til å velge de fleste merker. Vil man derimot ha høyttalere som er tilpasset vanlige stuer, og skal plasseres inntil vegg, da har ikke jeg hørt noe som slår Carlsson (tidligere Sonab) nesten uansett pris. (Sannsynlig unntak: Wilson Audio Duette: http://www.wilsonaudio.com/product/duette/ De spilte iallefall godt på messa i Trondheim på Krell elektronikk! Totalpris 400 000 kr.)

Dokumentaren var helt grei den, (men akkurat som med kroppsbygging), så er det alt for skjelden slike programmer, og lengden er altfor kort! Heldigvis kan man se den mange ganger: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=37591&a=997324

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Takk for link.

Mye stillesitting i hi-fi, tydeligvis. Kanskje man burde ha en mosjonssykkel, som kunne brukes til å drive anlegget? Fin selvrefererende gjensidig nytte.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Synes det var noen artige typer i GÔK. Virket som de hadde et flott sosialt nettverk gående med likesinnede. Dette er vel også en stor del av gleden ved hobbyen vår. Ikke bare hvem som til enhver tid har "Gulløret". God musikk er best når den deles med andre :)

Mvh
Geir

Timba

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
0
Geir_O skrev:
Synes det var noen artige typer i GÔK. Virket som de hadde et flott sosialt nettverk gående med likesinnede. Dette er vel også en stor del av gleden ved hobbyen vår. Ikke bare hvem som til enhver tid har "Gulløret". God musikk er best når den deles med andre :)

Mvh
Geir
Amen :)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ripping og opplasting takk, kjør på!

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
jeg så den linken, men internett er ustabilt, jeg vil ha sjiten liggende lokalt
Kan den som rippa den slenge den ut på veven og linke her?
altså, ikke her, som i der og opp til høyre, men i denne tråden

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
75
Var det bare jeg som ble skuffet over at de ikke viste noe fra standen til Midgard fra Hifimessen i Stockholm? De sto jo på utsiden av rommet deres/hans...

K

Konrad_Johnsen

Gjest
joje skrev:
Var det bare jeg som ble skuffet over at de ikke viste noe fra standen til Midgard fra Hifimessen i Stockholm? De sto jo på utsiden av rommet deres/hans...
Vi fikk jo se et glimt av DaCapo-Jørgen med gult slips. ;)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Hmmm, ingen som berører det viktigste av alt i denne dokumentaren - hvilket underlag hadde "storhøvdingen" under sin LP12? "Helt flytende" etter hva han sa. Den typen underlag må vel være stikk i strid med anbefalt?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.409
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

Geir_O

Overivrig entusiast