Hest trenger nytt hjem!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.522
Torget vurderinger
0
Veldig off off topic, men denne meldingen som står under her dukket opp på fjesboka. Synes egentlig synd på gampen som må bli pølse om ingen vil ta ham gratis. Jeg har ikke stallplass så for meg er det ganske uaktuellt, men stakkars dyr, først blir han kastrert og nå skal de lage pølse av ham! For en skjebne! :-\ :'(

Kan noen hjelpe? Palomino kaldbl vallak, 12 år, gis bort til godt, varig hjem. Eier kan ikke lenger ha hest har prøvd å finne en løsning men klarer det ikke. Han blir kjørt til slakt før kl 13 førstk. tirsdag. Han er innkjørt og innridd, trenger god leder som setter grenser og som har mye kjærlighet. Hilsen fra Vibeke Mob 95 18 92 00 (Hadeland) - SPRE VIDERE!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.166
Torget vurderinger
4
Hest er best som pølse.

Makan til udyr skal man lete lenge etter. Overhodet ikke trygt med de illeluktende muskelbergene som går i trafikken med 12 år gamle jenter på ryggen.

Monsterruker leger de fra seg i fine turløyper der jeg skal sykle og risikoen for å bli dårlig er jo tilstede med tanke på sprut fra bakken og opp til drikkeflaskene.

Vinterstid skal de absolutt ut å ri der det er oppkjørte skiløyper.

Og de som har hestehenger etter bilen følger ikke trafikkregler, de kjører stort sett rett ut på forkjørsveier.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Samboeren min er jo heste-jente, skal spørre henne hvor det er taktisk å legge ut denne infoen og deretter gjøre det.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
"Han er innkjørt og innridd, trenger god leder som setter grenser og som har mye kjærlighet."

Skulle nesten tro det var meg...

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.417
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
"Han er innkjørt og innridd, trenger god leder som setter grenser og som har mye kjærlighet." ::)

Kan høres ut som om den hesten ikke er helt lett å hanskes med.

mvh

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Sendte mail til Norges rytterforbund i går, og fikk nå svar om at hesten er lykkelig hos ny eier ;D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.060
Sted
Holmestrand
Anonym skrev:
Hest er best som pølse.

Makan til udyr skal man lete lenge etter. Overhodet ikke trygt med de illeluktende muskelbergene som går i trafikken med 12 år gamle jenter på ryggen.

Monsterruker leger de fra seg i fine turløyper der jeg skal sykle og risikoen for å bli dårlig er jo tilstede med tanke på sprut fra bakken og opp til drikkeflaskene.

Vinterstid skal de absolutt ut å ri der det er oppkjørte skiløyper.

Og de som har hestehenger etter bilen følger ikke trafikkregler, de kjører stort sett rett ut på forkjørsveier.
Ja, jeg synes vi skal få bort dyra slik at de ikke påfører oss syklister noen form for plager. Tenk om vi skulle få basiller på flaskene våre!

Ellers er vel de som kjører med hestehenger omtrent som syklister: kloke, dumme, bøller, hensynfulle etc.

Når det gjelder ruker fikk jeg en gang kjeft av en kar på hest fordi bikkja la en kabel. Dette skjedde mens gampen leverte det du kaller en monsterruke. Han (rytteren) så ikke humoren i det hele tatt da jeg tilbydde ham poser mens jeg beklaget at jeg ikke hadde mer enn 2 til overs.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.843
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Heller hesteruke enn hundebæsj.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
heller hester enn syklister

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Både hundemøkk og syklister bør få ha sin plass i verden, men på fortau har de ingenting å gjøre, særlig ikke syklistene.

NOIMO,BAF

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.843
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Syklistkjøtt er seigt, ja.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.843
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Bremseklossene blir ikke møre uansett hva man gjør. Sant det.

vta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
6
Anonym skrev:
Du setter store krav til hestene her nå, synes ikke du det er imponerende nok at de har lært seg å kjøre bil med henger? Skal vi virkelig kreve at de skjønner hva som er forkjørsvei også? :eek:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Glemmer aldri da jeg møtte en hest som tydeligvis var livredd barnevogner...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
BT skrev:
barn blir jo støtt og stadig forsøkt lemlesta eller sykla ihjel av godt voksne menn i kondomdrakt, men selvsagt er ikke nervøse hester noe stas heller.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
ErosLoveking skrev:
BT skrev:
barn blir jo støtt og stadig forsøkt lemlesta eller sykla ihjel av godt voksne menn i kondomdrakt.
Ikke bare barn det. Sønnen min på 14 ble meid ned på en gangsti da han var ute og løp i gymmen.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.417
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
vta skrev:
Anonym skrev:
Du setter store krav til hestene her nå, synes ikke du det er imponerende nok at de har lært seg å kjøre bil med henger? Skal vi virkelig kreve at de skjønner hva som er forkjørsvei også? :eek:
Har hestene råd til egen bil, må de vel ha råd til sertifikat også? 8)

mvh

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.166
Torget vurderinger
4
vta skrev:
Anonym skrev:
Skal vi virkelig kreve at forumdeltagere kan lese før de siterer?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.026
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
tkr skrev:
"Han er innkjørt og innridd, trenger god leder som setter grenser og som har mye kjærlighet." ::)

Kan høres ut som om den hesten ikke er helt lett å hanskes med.
Akkurat som BT....

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.843
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vel, syklister gjør ikke slikt under min ledelse. Men jeg kan jo ikke være overalt heller. ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Vanskelig å holde disiplin fra de bakre rekker av flokken?
;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.166
Torget vurderinger
4
Jeg som prøver å sykle til jobb føler meg ofte som blink når jeg sykler i rundkjøringer så jeg føler meg rimelig sikker på at det er en overvekt av lite hensynsfulle bilister.....

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Anonym skrev:
Hest er best som pølse.

Vel, de oppfører seg eksemplarisk i sammenligning med halvgamle sykkelister i kondomdress, de tror de er hevet over trafikkreglene.

Anonym skrev:
Du får montere skjermer da vet du, eller ha flaska i sekken. Turløyper er som regel i naturen og den er hestemøkka en del av.

Og ja, hest er godt som pølse. Og jo eldre kadaver jo bedre pølse.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.166
Torget vurderinger
4
el_mariachi skrev:
Anonym skrev:
Hest er best som pølse.

Vel, de oppfører seg eksemplarisk i sammenligning med halvgamle sykkelister i kondomdress, de tror de er hevet over trafikkreglene.

Anonym skrev:
Du får montere skjermer da vet du, eller ha flaska i sekken. Turløyper er som regel i naturen og det er hestemøkka en del av.

Nå er det stort sett sånn at det er noen få som ødelegger for det store flertallet, sånn er det blant både bilister og syklister.

Går an for hesteierne å holde seg unna de mest populære turløypene. Selv holder jeg meg unna de på søndager når alle folk skal ut på tur. Hestefolket kan også holde seg unna preparerte skiløyper, de ødelegger for alle andre ved å ri der men når det gjelder det å ta hensyn er hesteiere til og med værre enn bønder og trangsynte forumdeltagere!

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Anonym skrev:
el_mariachi skrev:
Anonym skrev:
Hest er best som pølse.

Anonym skrev:
Du får montere skjermer da vet du, eller ha flaska i sekken. Turløyper er som regel i naturen og det er hestemøkka en del av.

Nå er det stort sett sånn at det er noen få som ødelegger for det store flertallet, sånn er det blant både bilister og syklister.

Går an for hesteierne å holde seg unna de mest populære turløypene. Selv holder jeg meg unna de på søndager når alle folk skal ut på tur. Hestefolket kan også holde seg unna preparerte skiløyper, de ødelegger for alle andre ved å ri der men når det gjelder det å ta hensyn er hesteiere til og med værre enn bønder og trangsynte forumdeltagere!
Men ikke på langt nær så ille som en del av hovedstadens mer suicidale syklister, som åpenbart må holde stor fart for å holde balansen ;D ;D Gjerne ikledd kondomdress og en hjelm som kun har som funksjon å beskytte omverdenen ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Glemte et par viktige detaljer; på fortau, mot rødt lys og mot kjøreretningen ;D Gjerne med headset, slik at de er forskånet for trafikkstøy og sinte tilrop...

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.172
For en koselig tråd. ;)

Det farer både hester og syklister på veien forbi huset her,
ingen av dem plager meg noe særlig.
Hestene går fortest.
Og de ser ikke så slitne ut som syklistene.

;)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.843
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
donnerwetter skrev:
Vanskelig å holde disiplin fra de bakre rekker av flokken?
;D
Hehe, jeg holder orden på feltet mitt jeg. Om felt sykler 4 i bredden i Trøndelagen er det lite jeg kan gjøre fra eller til her nede fra Hedemarken.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
donnerwetter skrev:
Glemte et par viktige detaljer; på fortau, mot rødt lys og mot kjøreretningen ;D Gjerne med headset, slik at de er forskånet for trafikkstøy og sinte tilrop...
liker stilen ;D

Vedlegg

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det er vel sykkelistenes landsforening som har skapt alle disse selvmordskandidatene i grønn ledertrøye!

Det er direkte galskap og oppføre seg på denne måten i trafikken, selv om man er en miljø freak!

Ps. Når kommer de grønne ledertrøyene for fotgjengerne?

Det er direkte flaks, og dyktighet fra bilistenes side, at ikke flere fotgjengere dør i Oslo. Hver eneste dag!!!

Topp Bunn