No worry!Birdman skrev:Vær snill og ikke start flere lærerhetstråder. Bare man nevner læreryrket her inne så vet vi hvilken vei det går med tråden.
Ja!Birdman skrev:Vær snill og ikke start flere lærerhetstråder. Bare man nevner læreryrket her inne så vet vi hvilken vei det går med tråden.
Dårlig som frisør, men en racer med brød/rundstykkedeigen! ;DAudiophile-Arve skrev:Ja!Birdman skrev:Vær snill og ikke start flere lærerhetstråder. Bare man nevner læreryrket her inne så vet vi hvilken vei det går med tråden.
(Vi er hårsåre, naturleg nok....)
Spar meg og hold kjeft.....belia skrev:Jeg gjentar; Herlig å være lærer om dagen.
Blir sene kvelder med musikk, ol og øl nå![]()
Trives som lærer hele året ;DPink_Panther skrev:Man skulle ha vært lærer om sommeren og bjørn om vinteren.
Godt sagt, Tiltredes!!VilhelmW skrev:God vinterferie, alle lærere...og alle dere andre! Så er det dere som er så "uerstattelige" at dere ikke kan prioritere å bruke noen vinterferiedager på ongan sine;husk at åran går forferdelig fort! Det blir kjapt for seint, og 9-åringen blir raskt en småfrekk og bråkjekk 15-åring. Kvalitetstid er bare en unnskyldning for å la være og prioritere tid sammen med ongan når det passer de. Ærlig snakka!! Ta et par dager fri, gå på ski, finn en fin akebakke eller alpinbakke og bruk tid på avleggerne. Det er helsebot for alle, både små og store!
;D mvh. VilhelmW
Det er riktig det, og man kan vel også tillegge at få yrker er så kollektivt nedvurdert av "samfunnet", underbetalt og utskjellt.Haavard skrev:Det er mye man kan si om læreryrket. Det jeg registrerer er at det neppe er et yrke som flere har meninger om. Alle mener noe om læreryrket.
Håvard
Det er det som er moro som lærer, når man sammen klarer å skape klasser der det er kultur for å yte, ikke for å syte. Har selv hatt klasser i naturfag der snittet dro seg over 5, helt fantastisk ungdom - DA er det gøy å være lærer, man går gjerne 2 mil ekstra for elever som står på og har lyst.Spiralis skrev:Var utrolig priviligert på ungdomskolen da faderen var rektor og min klasse "tilfeldigvis" fikk skolens absolutte A-lag fra lærerværelset! Vi fikk et læremiljø av en "annen verden". Det ble tøft å levere gode resultater,- på ungdomsskolen!
Tja...politiet og vi i finans- og forsikringsbransjene er vel heller ikke så borte vekk der? Men lærerne er vel noe de fleste av oss er i befatning med, via oss sjøl, barna våre osv. Kanskje derfor?Spiralis skrev:Det er riktig det, og man kan vel også tillegge at få yrker er så kollektivt nedvurdert av "samfunnet", underbetalt og utskjellt.Haavard skrev:Det er mye man kan si om læreryrket. Det jeg registrerer er at det neppe er et yrke som flere har meninger om. Alle mener noe om læreryrket.
Håvard
Jeg er selvsagt inhabil i sakens anledning som lærer/rektor-barn, men er uansett veldig klar over at en god lærer er verd sin vekt i gull! Bokstavlig talt!
Var utrolig priviligert på ungdomskolen da faderen var rektor og min klasse "tilfeldigvis" fikk skolens absolutte A-lag fra lærerværelset! Vi fikk et læremiljø av en "annen verden". Det ble tøft å levere gode resultater,- på ungdomsskolen!