Herlig å være lærer om dagen:)

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Jeg gjentar; Herlig å være lærer om dagen.
Blir sene kvelder med musikk, ol og øl nå:)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det er dere vel unt.

men som jeg sier til de av mine venner som er lærer:
nå vil jeg ikke høre et jævla pip fra dere om dårlig lønn, blablabla.

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Jeg klager ikke.
I alle fall ikke i dag ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
skjønte ikke helt den her jeg.

Måtte vente til en fredag og vinterferie for et sånt statement lissom.
Kan gjøre det ikveld, eller mandagen for den del. Uka har sju netter, platerommet rommer noen plater, og minibarkjøleskapet er til enhver tid stappfullt med iskald øl. Livet er helt greit, med eller uten. ;)

skål!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Vær snill og ikke start flere lærerhetstråder. Bare man nevner læreryrket her inne så vet vi hvilken vei det går med tråden.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Birdman skrev:
Vær snill og ikke start flere lærerhetstråder. Bare man nevner læreryrket her inne så vet vi hvilken vei det går med tråden.
No worry!

syns lærere er fine folk jeg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Birdman skrev:
Ja!
(Vi er hårsåre, naturleg nok....)
Dårlig som frisør, men en racer med brød/rundstykkedeigen! ;D

Kos deg i ferien Arve, det er deg vel unt ! :D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.999
Man skulle ha vært lærer om sommeren og bjørn om vinteren.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
42.739
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
belia skrev:
Jeg gjentar; Herlig å være lærer om dagen.
Blir sene kvelder med musikk, ol og øl nå:)
Spar meg og hold kjeft.....
Før jeg begynner å tenke på det... ;D ;D ;D

gismo

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Pink_Panther skrev:
Man skulle ha vært lærer om sommeren og bjørn om vinteren.
Trives som lærer hele året ;D

Flott yrke og mange fine ungdommer. Ville ikke byttet med noen.

Saklig kritikk tåler vi.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.736
Torget vurderinger
12
Dyktige lærere er noe av grunnstammen i et kunnskapssamfunn. Jeg kjenner dyktige lærere som gjør en fantastisk jobb med barna og som forstår sin rolle her i livet. Og så er jeg lei av å høre om de som liksom vet så mye om hva lærere gjør og det fjaset om at de har lang ferie etc. Vis meg en annen yrkesgruppe som har 350-370k i året etter 4 års utdannelse, mulighet for massevis av gratis overtid og synes det er bra slik. Synd at det ikke er mulig å legge om lønnssystemet og at den gamle solidaritetstanken blant lærerene står så sterkt. Ingenting er mer urettferdig enn at man får like mye penger utbetalt fordi man har samme tittel. Differensiert lønn i skolen og mye høyere topplønn støtter jeg. Få tilbake statusen i læreryrket og tiltrekk de som har noe å bidra med. Uten gode lærere forvitrer kunnskapssamfunnet sakte men sikkert. All honnør til de dyktige lærerene, de gjør en kjempejobb. Hvem i all verden er tjent med at vi har dårlig og tildels for lavt nivå blant lærere? Hr Jante kanskje. Eller miss Unnelse.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Trondmeg, det var som om jeg skulle sagt det sjøl! Min lærerfru er i Praha i vinterferien, og det unner jeg ho så vel. Ingen protesterer når jeg kliner på headfi'en og forsvinner inn i Bach's eller Beethoven's verden...livet er herlig,dere!!!

God vinterferie, alle lærere...og alle dere andre! Så er det dere som er så "uerstattelige" at dere ikke kan prioritere å bruke noen vinterferiedager på ongan sine;husk at åran går forferdelig fort! Det blir kjapt for seint, og 9-åringen blir raskt en småfrekk og bråkjekk 15-åring. Kvalitetstid er bare en unnskyldning for å la være og prioritere tid sammen med ongan når det passer de. Ærlig snakka!! Ta et par dager fri, gå på ski, finn en fin akebakke eller alpinbakke og bruk tid på avleggerne. Det er helsebot for alle, både små og store!

;D mvh. VilhelmW

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Bifall.

Og jeg har fortsatt avspasering ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.328
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg må vente ei uke til.
Men det går greit.

Det er mye man kan si om læreryrket. Det jeg registrerer er at det neppe er et yrke som flere har meninger om. Alle mener noe om læreryrket.

Håvard

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
VilhelmW skrev:
God vinterferie, alle lærere...og alle dere andre! Så er det dere som er så "uerstattelige" at dere ikke kan prioritere å bruke noen vinterferiedager på ongan sine;husk at åran går forferdelig fort! Det blir kjapt for seint, og 9-åringen blir raskt en småfrekk og bråkjekk 15-åring. Kvalitetstid er bare en unnskyldning for å la være og prioritere tid sammen med ongan når det passer de. Ærlig snakka!! Ta et par dager fri, gå på ski, finn en fin akebakke eller alpinbakke og bruk tid på avleggerne. Det er helsebot for alle, både små og store!

;D mvh. VilhelmW
Godt sagt, Tiltredes!!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Haavard skrev:
Det er mye man kan si om læreryrket. Det jeg registrerer er at det neppe er et yrke som flere har meninger om. Alle mener noe om læreryrket.

Håvard
Det er riktig det, og man kan vel også tillegge at få yrker er så kollektivt nedvurdert av "samfunnet", underbetalt og utskjellt.

Jeg er selvsagt inhabil i sakens anledning som lærer/rektor-barn, men er uansett veldig klar over at en god lærer er verd sin vekt i gull! Bokstavlig talt!

Var utrolig priviligert på ungdomskolen da faderen var rektor og min klasse "tilfeldigvis" fikk skolens absolutte A-lag fra lærerværelset! Vi fikk et læremiljø av en "annen verden". Det ble tøft å levere gode resultater,- på ungdomsskolen!

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Vinterferie??? hvar det det som var poenget med tråden,,,har aldri hatt eller fått hverken vinterferie eller høstferie...hva der det forno egentlig...

C

Cyber

Gjest
Spiralis skrev:
Var utrolig priviligert på ungdomskolen da faderen var rektor og min klasse "tilfeldigvis" fikk skolens absolutte A-lag fra lærerværelset! Vi fikk et læremiljø av en "annen verden". Det ble tøft å levere gode resultater,- på ungdomsskolen!
Det er det som er moro som lærer, når man sammen klarer å skape klasser der det er kultur for å yte, ikke for å syte. Har selv hatt klasser i naturfag der snittet dro seg over 5, helt fantastisk ungdom - DA er det gøy å være lærer, man går gjerne 2 mil ekstra for elever som står på og har lyst.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Spiralis skrev:
Haavard skrev:

Håvard
Det er riktig det, og man kan vel også tillegge at få yrker er så kollektivt nedvurdert av "samfunnet", underbetalt og utskjellt.

Jeg er selvsagt inhabil i sakens anledning som lærer/rektor-barn, men er uansett veldig klar over at en god lærer er verd sin vekt i gull! Bokstavlig talt!

Tja...politiet og vi i finans- og forsikringsbransjene er vel heller ikke så borte vekk der? Men lærerne er vel noe de fleste av oss er i befatning med, via oss sjøl, barna våre osv. Kanskje derfor?

;D mvh. VilhelmW

Topp Bunn