Helt grønn!

Hay

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.02.2002
Antall liker
5
Torget vurderinger
3
Fikk et innfall her en kveld etter å ha lest på forumet om å bruke pc som kilde.
Tok fram en halvgammel Dell bærbar og en dokkingstasjon. Dokkingstasjonen har spdif ut og det passet direkte i AN dacen. Rippet noen cd til flac og bruker Foobar til å spille av. Og jeg må si at dette låt ikke dårlig kontra en cd-spiller til 25k. Men har hatt et par opphold i musikken, bare noen millisek. Hva er den beste løsningen ang å spille fra pc, er det noe som kan gjøres bedre med de midlene jeg har, feks om å route musikken unna windowsbehandling etc. Er som sagt helt grønn på dette.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Asio driver feks Asio4all eller WASPI. Kan også anbefale J-River som avspiller. Har du lisens på Windows 7 så kan det gjerne være en ide å innstallere denne.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.513
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
hvilket OS bruker du
har du xp er det en jungel av settings
har du vista er det lett
vista påstås av enkelte å låte bedre enn w7
mvh
Leif

Hay

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.02.2002
Antall liker
5
Torget vurderinger
3
Bruker xp. På hvilken måte er vista bedre?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hay skrev:
Fikk et innfall her en kveld etter å ha lest på forumet om å bruke pc som kilde.
Tok fram en halvgammel Dell bærbar og en dokkingstasjon. Dokkingstasjonen har spdif ut og det passet direkte i AN dacen. Rippet noen cd til flac og bruker Foobar til å spille av. Og jeg må si at dette låt ikke dårlig kontra en cd-spiller til 25k. Men har hatt et par opphold i musikken, bare noen millisek. Hva er den beste løsningen ang å spille fra pc, er det noe som kan gjøres bedre med de midlene jeg har, feks om å route musikken unna windowsbehandling etc. Er som sagt helt grønn på dette.
Jeg har cd spiller til 35 og AN dac, gjett hvem som spiller best ;)

Håvard

Topp Bunn