Har vært der noen ganger, erindrer ikke mye, p.g.a. fyll, men en flott by hvor jeg faktisk fant bra med utvalg i de store varehusene (vinyl). Kjøp svensk og finsk musikk; der er det
mye bedre utvalg enn i Nårje. F.eks. November, Made in Sweden, Wigwam, Tasavallan Presidentii, Jim Pembroke osv., men det har du vel alt av fra før av?
De du nevner har jeg ikke, burde kanskje forlenge oppholdet

Flott med forslag, janfrt.
mvh
OK, du
ba om det, so here we go:
Wigwam:
1. Nuclear Nightclub (1975)
2. Lucky golden stripes and starpose (1976)
3. Dark Album (1977)
4. Some several moons (2005)
Dette er blandt deres mest tilgjengelige album, rent musikalsk. Strøkne melodier, flotte tekster (av britiske Jim Pembroke), fin lyd, feite gitarriffs og en sterk eim av de finske furu- og granskogene i bakgrunnen. Suverene saker!
Får du tak i denne samlesaken fra 1980, så kan du jo stare der (dobbel):
5. Rumours on the Rebound
Alt utgitt på Love Records og/eller Virgin (Richard Branson satset på dem, men det funket ikke det heller). Bandet slo aldri igjennom og skarpe tunger og drittsekker vil nok si at det var vel fortjent. Dem om det.
November:
1. En Ny tid är her (1970)
2. 2: November (1971)
3. 6: November (1972)
Alt utgitt på Sonet. Harald Are Lund var og er en stor tilhenger av disse tre karene. Jeg óg.
Svensk prog av det bedre slaget.
Made in Sweden:
1. Snakes in a Hole (1969)
Utgav ellers seks andre album. Kan bare dette. Og det er bra.
Tasavallan Presidentii:
1. S/T (1969)
2. Lambertland (1972)
3. Milky Way Moses (1974)
De utgav mange flere, men det er disse jeg kan og har på vinyl. På Love Records disse óg.
Jim Pembroke:
ALT han har utgitt, men trekker frem tre:
1. Corporal Culiflowers Mental Function (1977, Love Rec.)
2. Flat Broke (1980, Parlophone/EMI)
3. Party Upstairs (1981, Johanna)
Altså låtskriveren og vokalisten i Wigwam. Et talent som nesten mangler sidestykke, men totalt oversett. Party Upstairs-utgivelsen er noe av det beste som er utgitt. Med bare Pembroke og gitar. Tekster som slår det meste. Får du tak i denne, blir du lykkelig!
------------
Det er soleklart at dette er småsær musikk; jeg har lansert bandene og musikerene på musikksidene tidligere og responsen har vært heller laber, for å si det forsiktig.
Her
Love Records´logo:
Designet av Harri Manner i 1969.
God tur til Helsinki!!!!