Jeg har i "alle" år bruk Apple og OSX. Allikevel er det nå slik at iPhone og iPad dekker det meste av den gamle databruken og da tiden er moden for ny maskin lurer jeg rett og slett på om jeg skal kjøpe meg en Windows PC. Jeg skal bruke den til arbeid og videoredigering og fant ut at iMac ligger på 16-18 000 for ønsket ytelse. Litt mye når også oppkoblingen til kontornettverket krever Windows og dette blir litt ekstra styr med en Appelmaskin. Tenkte derfor å gå for PC da ytelsen pr krone nok er en del bedre, samt det praktiske med hjemmekontoret. Problemet er at jeg ikke har noe særlig greie på slike PC løsninger og kunne trengt noen tips.
Jeg ønsker i utgangspunktet en lite kabinett som bør være støysvakt. Vet ikke hva som kreves for videoredigeringen (videoredigeringsprogramvare for Windows mottas også med stor takk!), men antar i7 prosessor, godt skjermkort og masse ram, SSD og ekstra interndisk for lagring. Skjermen bør ha flere innganger slik at den både kan kobles til min MacMini og PC samtidig og skifte via inngangen.
Tips mottos med stor takk, gjerne med linker til komplett eller lignende. Jeg har ingen problemer med å sette sammen en PC i deler.
Jeg ønsker i utgangspunktet en lite kabinett som bør være støysvakt. Vet ikke hva som kreves for videoredigeringen (videoredigeringsprogramvare for Windows mottas også med stor takk!), men antar i7 prosessor, godt skjermkort og masse ram, SSD og ekstra interndisk for lagring. Skjermen bør ha flere innganger slik at den både kan kobles til min MacMini og PC samtidig og skifte via inngangen.
Tips mottos med stor takk, gjerne med linker til komplett eller lignende. Jeg har ingen problemer med å sette sammen en PC i deler.