Hegel og Focal

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Hei, jeg har nylig anskaffet Focal Electra 1027 BE, disse var ikke noe god match til min audiovalve assistent 50.. Er det Noen som har peiling på om Hegel H100 usb kan kle disse, eller evt. kan komme mad forslag til noe annet som kan sparke liv i de..

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Siden du vurderer Hegel ville jeg kikket på H200, evt en NAD M3. Begge har jeg testet og begge kan anbefales. Men de har litt forskjellig klang.

Geir Arne

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
1
Som alltid er det vanskelig å svare på hva jeg tror du vil like. Men selv har jeg prøvd Hegel H200 på Focal og likte ikke den kombinasjonen. Det skal dog sies at jeg også har hatt Hegel H4A koblet mot samme høyttalere med hell. Hvis den forsterkeren ikke klarer å få liv i høyttalerne er det få som vil. Er du avhengig av lavere pris enn Hegel H4A ville jeg gått for en forsterker med fetere klang. Da vil mine tanker fort gå mot noe amerikansk transistor eller en kraftig røramp (eller kanskje Naim, hvis du er modig). Da kilden ikke er uvesentlig for totalinntrykket må den også ses i sammenheng med forsterker og hva du ønsker å oppnå.

holligong

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.12.2002
Antall liker
1
Har selv brukt electrocompaniet på focal før med hell, blir kanskje litt slapt for enkeltes smak. Tror naim ville kledd de meget godt eller kanskje mcintosh.
Kommer helt av på hva du er ute etter, h200 er en meget bra forsterker, men ble på mine audiovector si3 aa litt vel livløs og en smule for korrekt ;) Tror resultatet ville bli omtrent det samme på focal, etter min smak altså.

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Hei, takker for svar (greit på dette forumet, man får svar om man spør!)
Er veldig i tvil om man skal gå for rør eller transitor denne gangen, har faktisk vert inne på tanken å gå for electro companiet, kanskje jeg liker det litt slapt... men på samme tid, så hadde det jo vert gøy å prøve noe med skikkelig dynamikk.. man blir hvist ikke helt klok på dette her.. Når jeg kjørte hjem med disse flotte ht, så tenkte jeg at dette bare måtte bli bra ;D ;D men, det blir vel ikke alltid som man hadde tenkt

kenken

Medlem
Ble medlem
02.01.2011
Antall liker
0
prova med parasound, det finns lite olika varianter, jag har själv provat med en förslutstegs kombo på ett par focal 1028 BE. det lät bra men inte fullt lika bra som med ayon integrerad och cd på ett par respons grand artist mk2

Topp Bunn