Haynes owners workshop manuals.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Satt og kikket litt i biltemakatalogen, og på sidene med hjemmemekkerbøker så jeg noe artig.
Om du skulle slumpe til å ha en litt sliten Supermarine Spitfire stående bak garasjen, så finnes det faktisk håp:

Men om du eier noe så sært som en Peugeot 605, eller en VW Multivan, da er du på egen hånd.

Vedlegg

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Glimrende! Denne går lett inn på neste Amazon-bestilling. Så mangler det bare de 15-20 millionene som skal til for å også kjøpe flyet ...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
En Spit i noenlunde form kan man få for 5-10 mill om man finner noen som ønsker å selge. Da får du nok med en smule reservedeler også. Du må regne med en sånn £100K-£150K i ÅRLIG forsikringspremie også, samt "noen" hundretusener til årlig vedlikehold, dog regnet i kroner men likevel.

Veteranfly fra WWII er en ganske dyr hobby.

Grunnen til at Biltema har denne boka for salg er fordi firmaet har en flygal leder og bolaget har derfor kjøpt en Spitfire fra UK. Den blir å se på diverse flyshow i Europa denne sesongen.

Denne tråden minner meg også om et stykke vakker design som så absolutt hører hjemme i "designtråden" ;D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.449
Sted
Holmestrand
Hmm, jeg tror alle Haynesbøker er utstyrt med bilder som på et mystisk vis er tatt og trykt under andre verdenskrig. Etter å ha jobbet i grafisk bransje i snart en mannsalder er det en lidelse å se disse bøkenes totale mangel på billedkvalitet: Små SH-bilder, uskarpe, dårlig kontrast. Kjøpte meg en slik bok for min Passat 2001 for en måned siden. Sikker på at boka er produsert under krigen!

Topp Bunn