- Ble medlem
- 30.10.2008
- Antall liker
- 0
Vurderer å kjøpe meg en ny fedora. Noen som har tips om butikker eller merker som er verdt å sjekke ut? Det mest ekslusive styrer jeg unna.
Bor på østlandet, tar nok turen innom Holm neste gang jeg er i Oslo - men fant ikke helt noe som appellerte til meg i nettbutikken akkurat nå. Dette var nok det nærmeste:ErosLoveking skrev:hvor bor du?
Hvor omfangsrik skal hatten være. Er vel ganske stor forskjell på de forskjellige typene.
Har faktisk sett litt på noen fra Borsalino, men som du sier koster de litt. Fine er dem i alle fall. Har en Stetson jeg bruker noe, ikke helt sikker på hva jeg synes om kvaliteten på den.Gjestemedlem skrev:Hvis du er ute etter en kvalitetsfedora må du i allefall vurdere å kjøpe en Borsalino.
En gjør vel gjerne slike vurderinger rent intuitivt - altså en ser for seg hvordan den og den hatten ville sett ut på hodet uten nødvendigvis gjøre bevisste slutninger om at en har et pæreformet ansikt med en lang nese samt tykke øyebryn og derfor bør hatten være ditt og datt. I alle fall har jeg alltid høstet ros for mine hatter og min smak i hatter. Men interessant side, lager et bokmerke og får lese det ordentlig en dag hvor det ikke har vært julerelatert slit x dager i forkant. Vil jo være dumt å kjøpe en fin hatt om en ser ut som en tulling i den.atonal skrev:Hatt er stilig, men krever matching med ansikts- og hodeform, og ikke minst bør bæreren ha tilstrekkelig med pondus.
Her er en interessant side, forresten
http://millerhats.com/hatcare_index/hatfaces.html