Harry Belafonte at Carnegie Hall

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Dette albumet har jo nærmest fått legendestatus - på vinyl. Men siden jeg ikke har platespiller, lurer jeg på hvilken cd-utgave som kommer nærmest vinylen?

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det er mange gode utgaver her. Jeg har de alle. Jeg har i hvert fall svært god kontroll på nettopp dette. Det er to utgivelser jeg vil peke på. Den ene er omtrent umulig å få tak i og den andre er nettopp utgitt og vil være lett å få tak på i en begrenset periode fremover.

Den første er gullskiva fra Classic Records (Legg merke til gullsklistremerket på coveret som forteller at dette er en Classic Records gull CD). At skiva er av gull har ikke noe med lydkvaliteten å gjøre. Dette er rett og slett bare en god remaster:
Harry_Belafonte_Classic_Records.jpg

Den andre er den nye UltraHD skiva fra Sony (dette har den beste lyden, men den andre er tett på):
Harry_Belafonte_Ultra_HD_CD.jpg

Dersom du velger å gå for denne vil jeg også i samme slengen absolutt anbefale å ta med disse tre audiofile klassiske høyderne med samme gode lyd:
UltraHD_CD_3G.jpg

John McLaughlin & Al DiMeola & Paco de Lucia (3G) - Friday Night In San Fransisco
UltraHD_CD_Kind_Of_Blue.jpg

Miles Davies - Kind Of Blue
UltraHD_CD_Time_Out.jpg

Dave Brubeck Quartet - Time Out

PS! Tilfeldigvis har jeg et ekstra sett av alle disse Ultra HD skivene som plasten ikke er sprettet på dersom du er interessert. Jeg vil understreke at det dog ikke har noe med anbefalingen av lydkvaliteten å gjøre.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Roysen, jeg skal gi deg hederlig omtale i aftenbønnen min ikveld. Men er den siste spillbar hos meg, gitt det utstyret jeg har? 32-Bit & Greier?

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jepp. Det er en helt vanlig CD. Det er mastringen som er på 32-bit. Så er den downsamplet til vanlig 16-bit Redbook format på disse skivene.

Mvh
Roysen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.646
Torget vurderinger
24
Hvoir mange slike gullcd'er finnes det egentlig? Eksisterer det noen liste?

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det aner jeg ikke.

Mvh
Roysen

Topp Bunn