Harman/Kardon HD 970

S

stikken

Gjest
Hallo!!
Kunne dette være en god
"frem til økonomien bedrer seg " krise CD spiller?.
Bruker i dag en" Sony DVP NS 900 V "
Vh
S

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

tenkte faktisk på nøyaktig det samme. har en hk 970 forsterker så en hd 970 ville matche bra desigmessig,men det vil nok bare funke til "easy listening" . har hørt litt på denne cd-spilleren og synes ikke den fortjente slakten i fidelety nr. 19.

marantzen og cambridgen er nok littegranne bedre, men er det krise så er det krise :)

mvh. s.

S

stikken

Gjest
Var det forsterkeren eller cden som fikk pryl?.
Vh
S

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Har ikke snøring. Ikke lest noe test av den cdspillern du sikter til. Men jeg syns de 2 jeg har nevnt er helt konge til prisen :). Men tror den HK cdspillern har fått toppkarakterer andre steder iallefall, fikk iallefall inntrykket av det på hificenteret.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

cd-spilleren . fidelety nr. 19 side 42

mvh. s.

Mr_Spock

Medlem
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
0
Har hørt HD970 mot Marantz 5001 Ose.

Synes de var ganske likeverdige - ville helt klart kjøpt HD970 hvis jeg hadde HK970.

Ble også imponert av hvor godt HD970 spilte mp3.

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
HD970 fikk jo ikke pryl. Den og Marantzen var testens billigste cd-spillere. Har hørt både HD970 og HK970, synes det spiller kanon til å være så billig.
Danske high-fidelity ga jo både ampen og cd-spilleren enormt bra tester da de også viste til forskjellige målinger.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei igjen !

misforstå meg rett. lytter til hk 970 amp'en nå. den er fenomenal til prisen !

mvh. s.

S

stikken

Gjest
Dette er litt morsomt, det med slakten av denne i "Fidelity", må inrømme at jeg ikke har lest denne :-[,

MEN hva er det som gjør at "High Fidelity" roser denne spilleren i nok så store ordelag?.

Er det et hvist blad som har fordommer, NEI det kan det jo heller ikke være for det har da blitt lovpriset budsjett utstyr der også :eek:.

Hva kan det være, ??? blir det stakkars mellomklasseproduktet direkte samenlignet med X dyre komponenter og slaktet av den grunn eller?

Noen som vet?. 8)
Vh
S

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Som sagt fikk ikke HD970 slakt, selvsagt er en spiller til 3495.- dårligere enn en til 10000.-. Jeg finner testene i High Fidelity mye mer seriøse dog kjedeligere enn i Fidelity.

H

Homarhus

Gjest
De har et oppsett med harman kardon forsterkeren og CD-spilleren som er nevnt på OHC. Dette låter tamt og kjedelig på en del høyttalere. Siden HK og JBL er under samme paraply, blir HK tunet til å passe dagens JBL høyttalere. Lydresultatet er da ikke vanskelig å tenke seg til. Amerikansk Roc and Roll! Ikke noe galt med det. Men i Hifi-nerd sammenheng kan det bli kræsj. Kan ikke tro det settet låter bra på Kari Bremnes. Men bedre på U2 eller heavy rock.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

ja nå er hd970 innkjøpt. den låt helt katastrofe sammen med primare/black diamond.oppsettet,men sammen med h/k 970 forsterkeren og system audio høttalerene synes jeg det låt overaskende bra! så jeg får vel konsentrere meg med rock&roll fremover :)

mvh s.

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Hørtes bra ut! Bedre å høre på musikk enn på "hifi-nerd-lyder" :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

takk for "moralsk støtte". har nå testet spilleren med pop/rock/soul og country.det virker som den faktisk er en god all-rounder.bruker en svært god signal-kabel, så jeg har fint lite å sette fingeren på. det eneste må være at det er litt travelt med cd-text-plater,da boksavene ruller kontinuerlig, men heldigvis kan displayet slukkes.
alt ialt en bra cd-spiller,prisen tatt i betraktning.

mvh. s.

S

stikken

Gjest
???Ja da er HKen klar til og returneres.
Etter direkte samenligning med min "DENON DCD-1560"
ble konklusjonen at dette ikke holder mål lydmessigt for mitt vedkomende.
Da får vi begynne å spare...... ???

Synes det er morro og sjokerende at
"gamle tanksen " fremdeles spiller så bra!!!. ;D ;D 8) 8),
det hadde jeg ikke trodd.
Vh
S

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Antall liker
0