Harman/Kardon AVR245 - bildefeil ved svitching av HDMI signal 1 & 2

twh

Fersking
Ble medlem
12.07.2007
Antall liker
0
Har en Samsung DVD-HR725: -Med HDMI ut er denne satt automatisk til 720p.
+ jeg har koplet Lyse-HD altibox fra Motorola som også er stillt in til å sende 720P..
Begge HDMI går inn i AVR245, og ut via HDMI der til plasma-skjermen.
(det er visstnok viktig at begge er stillt inn likt som f.eks 720P på slike..)

Når jeg så skifter mellom Lyse og Samsung blir bildet på plasma enten lilla, (tror grønn også av og til) eller sort bilde (mistet signal)..
Det hjelper sjeldent å skifte mellom hdmi og f.eks AV etc på plasma for å ordne dette.
Av og til hjelper det å ta av og på f.eks Lyseboksen eller samsung men det er ofte behov for å prøve alle ting før det fungerer og jeg får skikkelig bilde.. (det som en gang virker, -virker ikke neste gang)
-Noen som vet hva som kan hjelpe, -eller om det er reciveren som er på trynet? :'(

Ellers rart at med å svitche mellom hdmi1 og hdmi2 på kontrollen betyr korrigering med AVR. knappen for å få kontroll til fungere mot reciveren igjen..
HDMI er da ikke annen "hardware" heller, -skjønner ikke poenget? :-\

Forbannet synd med dette, - er jo ellers veldig fornøyd med den råe lyden jeg nå har fått i mine gode gamle Tannoyer når denne reciveren kom i hus...

Vedlegg

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Harman/Kardon AVR 245 - Utfordring med svitching av HDMI signal 1 & 2

Hei
Har ikke erfaring med Harman/Kardon AVR.
Men har dessverre i perioder hatt samme problemer med min Pioneer AX2-receiver.
Konklusjonen etter mye kobling og testing er at HDMI er noe dritt.
Det er HDCP (eller "handshaket"/kopisperren) mellom produktene som er veldig sårbart og som gjør at du i noen kombinasjoner får grønt eller lilla bilde (det er de fargene som jeg sliter med)
Hos meg går det strålende fra en H/K DVD37 med 720P ut, men fra Blue Ray-spilleren får jeg grønt bilde omtrent annen hver gang jeg prøver å skifte kilde.
Det pleier å hjelpe å skru av alt utstyret og på igjen. Må noen ganger restartes flere ganger.
Ingen jeg har snakket med har kunnet forklare problemet teknisk, men flere har bekreftet lignende problemer.
Både private og butikkpersonale.

Topp Bunn