- CD-ene har mistet all verdi - NRK - Kultur og underholdning
Godt LP'en har fått sin renessanse i hvert fall
Godt LP'en har fått sin renessanse i hvert fall
Det aller meste som utgis er dermed "smalt". Det er veldig skjelden en utgivelse selger over 1000 eks. Det er bare de store "blockbusterne" som gjør det faktisk.Spesielt på 90 og utover deler av 2000-tallet var det endel smale utgivelser kun på CD med lave opplag (500-1000ex) som nå fort kan nærmest forsvinne inn i musikkhistorien hvis de blier skrotet på dynga og ikke finner veien til antikvariater eller loppemarkeder.
Streaming er ikke en mote. Blir like dumt å si at bil er mote, og at folk en gang ønsker seg tilbake til hest og kjerre. Enkelte ting kommer for å bli, mens andre ting forsvinner eller blir en kuriositet for de med smale interesser. Og hvorfor i all verden skulle folk angre på at de kvitter seg med platene sine? At du hadde gjort det, endrer ikke det faktum at måten folk bruker musikk på har forandret seg. Det blir du nesten nødt til å akseptere. Men kos deg med platene dineLa nå moteløvene kaste cd'ene sine på dynga,og angre senere på det.Jeg kjøper plater som aldri før.Gjerne helt nye til fullpris.Ved siden av hifi er plater hobbyen min.Har til enhver tid endel bestillinger inne,og det er alltid hyggelig å få pakker i posten.Jeg har sittet og spilt plater i 30 år og det kommer jeg til å fortsette med.Jeg har wimp,men det brukes bare til stafetten eller hvis jeg har besøk.
mvh.s,
Kan du utdype dette på noen måte? Det høres svært usannsynlig ut at et plateselskap større enn et garasje-hobbyfirma noensinne skulle ha giddet å gi ut plater de får solgt under 1000 eksemplarer av.Det aller meste som utgis er dermed "smalt". Det er veldig skjelden en utgivelse selger over 1000 eks. Det er bare de store "blockbusterne" som gjør det faktisk.Spesielt på 90 og utover deler av 2000-tallet var det endel smale utgivelser kun på CD med lave opplag (500-1000ex) som nå fort kan nærmest forsvinne inn i musikkhistorien hvis de blier skrotet på dynga og ikke finner veien til antikvariater eller loppemarkeder.