Har vegvesnet lagd for små tuneller på E18?

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Er det noen som har lagt merke til at i de nye tunellene på E18 ved Tønsberg, så er det skiltet forbikjøring forbudt for lastebiler. Kun i tunellene. Er de for smale tro? Er det noen som vet?

L

Ludo

Gjest
Det handler vel mer om trafikkavvikling skulle jeg tro, sinkende trailere i venstrefeltet er en uting. Mange sånne skilt på motorveier nedover i Europa...

K

kbwh

Gjest
Så de skiltene og tenkte: Fint!

Tror det er falske flater i de tunellene; oppoverbakker som ikke er lette å se.

Slik skilting kunne jeg godt ha tenkt meg i alle forbikjøringsfelt på norske B-veier, forresten.

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Det hadde vært forståelig om det hadd vært på hele strekningen, og ikke bare i tunellene. Men du har sikkert rett ludo. Det er vel ikke plagsomt bratt på den nye biten av E18 :) på meg virker det som tunellene er smalere.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Ja dem er altfor trange.. Man kommer forbi med lastebil, men tragisk trangt. Skiltene kom opp på den nye strekningen, sikkert fordi dem har skjønt dette selv.

Og husker jeg ikke helt feil så er nye krav til bredde i tuneller nå innført, men det hjelper lite nå som veien er så godt som ferdig.

Må si det er utrolig at dette ikke ble gjort mer fornuftig når man først smeller opp en splitter ny vei i 2000+.. :-[

K

kbwh

Gjest
Kanskje de er gjort smalere for å være strukturelt sunne for små penger? Vi husker alle Hanekleiv?

Topp Bunn