Har Speakers Corners vinylkvalitet blitt dårligere i det siste?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Som tittelen sier er Speakers Corner vinylkvalitet blitt dårligere? Har kjøpt litt av disse i det siste og de aller fleste av disse
har vel mye "peiskos". Er det andre som har merket dette, eller er det bare meg? Selv etter en runde i platevaskeren så knitrer det.
Fikk også en pressing som ikke var spillbar nettopp. (Men alle har vel en og annen dårlig pressing)

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
194
Sted
Trondheim
Minutten skrev:
Som tittelen sier er Speakers Corner vinylkvalitet blitt dårligere? Har kjøpt litt av disse i det siste og de aller fleste av disse
har vel mye "peiskos". Er det andre som har merket dette, eller er det bare meg? Selv etter en runde i platevaskeren så knitrer det.
Fikk også en pressing som ikke var spillbar nettopp. (Men alle har vel en og annen dårlig pressing)
Hmmm, det har jeg ikke tenkt over, er det helst klassisk du tenker på ?
Jeg skal prøve å ha det i bakhode..

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
leon skrev:
Minutten skrev:
Speaker's Corner har vel ikke gitt ut noe annet enn klassisk de sistre 3 årene? Det er i hvert fall lenge siden siden forrige pop/rock utgivelse. De SC-utgivelsene jeg har er alle supre (kun pop/rock).

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
194
Sted
Trondheim
Det stemmer ikke helt, denne jazz/rock platen f.eks kom i salg 17.01.2012

Vedlegg

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
leon skrev:
Minutten skrev:
Ja det har vært klassisk jeg har hatt mest problemer med. Siste var denne, men tror jeg fikk den spillbare etter flere runder i platevaskeren.

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Spilte Soulville med Ben Webster forrige uke, og da reagerte på at eg det var litt mer peiskos enn eg kunne huske fra Speakers Corner. Usikker på når denne ble trykket, men SC har jo stort sett vært bunnsolide på både lyd og pressing.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Har heller ikke hatt noe problemer med dette før, men de siste bør i vaskeren før de kan spilles.

Topp Bunn