Forsterkere Har ikke peiling på forforsterker

opptatt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.06.2010
Antall liker
60
Sted
Tredje sten vest av Sola
Jeg har en utfordring til dere guru`er

Jeg har kjøpt en Primare i 122,Dac til guttungen
Jeg har ifra før en gammel Acurus Dia 100 hvor den ene høytaler-utgange er gåen.

Kan jeg bruke Acurus som den er i da som forforsterker?
Må jeg i tilfelle sette en motstand på høytaler-utgangen som virker?

Jeg har også noen 20år gamle B&w høytalere med dårlig bass.
Guttungen har fått tak i en liten sub som han vil koble til.Han har idag klippet av Subledning og koblet kun denne til Acurus høytaler utgang men det høres dårlig ut.

Jeg har også en veldig liten DA converter som holder dette sammen.

Han har koblet pc til anlegget og har tatt vekk cd-spiller ( liker ikke min musikk :) )
Om det går an å forstå dette,kan dere kanskje gi tilbakemelding om hva og hvordan få normal brukbar lyd.

Mvh
opptatt

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Jeg har en utfordring til dere guru`er

Jeg har kjøpt en Primare i 122,Dac til guttungen
Jeg har ifra før en gammel Acurus Dia 100 hvor den ene høytaler-utgange er gåen.

Kan jeg bruke Acurus som den er i da som forforsterker?
Må jeg i tilfelle sette en motstand på høytaler-utgangen som virker?

Jeg har også noen 20år gamle B&w høytalere med dårlig bass.
Guttungen har fått tak i en liten sub som han vil koble til.Han har idag klippet av Subledning og koblet kun denne til Acurus høytaler utgang men det høres dårlig ut.

Jeg har også en veldig liten DA converter som holder dette sammen.

Han har koblet pc til anlegget og har tatt vekk cd-spiller ( liker ikke min musikk :) )
Om det går an å forstå dette,kan dere kanskje gi tilbakemelding om hva og hvordan få normal brukbar lyd.

Mvh
opptatt
Nei, dette er ikke til å forstå. :) Du har skaffet guttungen en integrert forsterker med DAC, og du ønsker å bruke Acurus Dia 100 som forforsterker og du har en liten DAC som skal holde det sammen?

Acurus Dia 100 kan ikke brukes som forforsterker, og guttungen har ikke behov for forforsterker om han har Primare i 122 DAC. Ikke har han behov for ekstern DAC eller siden forsterkeren har dette innebygget. Du sier du har noen gamle B&W som mangler bass, men sier ikke noe om guttungen bruker disse? Hvis han bruker de, hvorfor mangler det bass? Er det feil på de, eller er de rett og slett for små til å gjengi bass etter hans smak? Når det gjelder sub han har skaffet, er den aktiv? Har du evt merke/type?

opptatt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.06.2010
Antall liker
60
Sted
Tredje sten vest av Sola
Det er jo litt bass men det er jo lite.
Å bruke Acurus varmed tanke å få litt mer effekt.
Suben han har tilhører en planke som er ment dammen med TV

Sist redigert:

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Ok. Du svarer ikke på alle spørsmålene, men jeg går da ut i fra at de gamle B&W er i ok tilstand. Da kan han fint bruke disse. Gir ikke de nok bass må han nok skaffe seg en aktiv sub. Den kan han koble til I122. Sub fra en lydplanke blir nok ubrukelig.

Du får ikke mer effekt av å bruke Acurus. Bare å glemme den.

opptatt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.06.2010
Antall liker
60
Sted
Tredje sten vest av Sola
Takk for svar, det var somjeg fortalde poden. Skal formiddle svaret ditt videre så får han prøve. Han lærer kanskje mer en meg.
Takk for hjelp
Mvh
Opptatt

Topp Bunn