Har bruktbørsen fått sin endelige form?

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Synes ikke bruktbørsen har kommet helt heldig ut av omleggingen så langt. Inndelingen i kategorier i den gamle sentralen synes jeg var mye mer hensiktsmessig og oversiktlig. Her var det mulig å hoppe over kategorier man ikke var interessert i (ja, unntatt disse ønskes kjøpt-annonsene som dukker opp overalt, da). Håper det er mulig å fikse, jeg blir litt overrasket hvis jeg er alene om å mene dette.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Sv: Har bruktbørsen fått sin endelige form?

Nederst på bruktbørsen er jo de samme kategoriene som før.

Litt upraktisk at de ligger nederst, dog..

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7

Jeg tror litt på en løsning med siste 100 og kategori-inndeling i hver sin fane.

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal

Ah, der var de, ja. Har aldri brydd meg om å bla helt ned :-[. Det er vel litt snakk om tilvenning her, men jeg tror nok jeg hadde foretrukket at kategoriene lå opp i dagen slik som tidligere. Blir vel vant til det etterhvert.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

Bruktbørsen er under utvikling for å si det sånn. Jeg er ikke helt fornøyd med den forløbig, men jeg tror vi skal finne en løsning som funker. La oss se det an noen dager.

Mvh
Thomas

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

Nå har jeg endret en god del på bruktbørsen:

1. Egen side for 100 siste annonser + 20 siste nederst på siden
2. Linketreet øverst (rett under hovedmenyen) er nå aktivert
3. Kan lese uleste annonser fra hver kategori

Jeg håper børsen nå er litt mer oversiktlig.

Mvh
Thomas

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1

Hvorfor kommer ikke svar på spørsmål man stiller i annonsen bare i PM-innboksen, og ikke i selve annonsen? Det ser jo ut som om annonsør ikke har svart på spørsmålet..?

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
9
Sted
Bergen

Høvdingen skrev:
Nå har jeg endret en god del på bruktbørsen:

1. Egen side for 100 siste annonser + 20 siste nederst på siden
2. Linketreet øverst (rett under hovedmenyen) er nå aktivert
3. Kan lese uleste annonser fra hver kategori

Jeg håper børsen nå er litt mer oversiktlig.

Mvh
Thomas

Mye bedre, men, ;) det er alltid noe. Kan du flytte linken til 100 siste? den er ikke synlig hvis ikke Høyre kolonne er synlig.
Ellers ville det vært fint med en "merk alle som lest" på 100-listen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

Mye bedre, men, det er alltid noe. Kan du flytte linken til 100 siste? den er ikke synlig hvis ikke Høyre kolonne er synlig.
Jeg tror heller vi kommer til å ta bort muligheten til å fjerne høyre kolonne. Noe av vitsen er at den skal brukes.

"Merk all som lest" på 100-listen kommer.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Høvdingen skrev:
Mye bedre, men, det er alltid noe. Kan du flytte linken til 100 siste? den er ikke synlig hvis ikke Høyre kolonne er synlig.
Jeg tror heller vi kommer til å ta bort muligheten til å fjerne høyre kolonne. Noe av vitsen er at den skal brukes.

"Merk all som lest" på 100-listen kommer.
Nei, ikke fjern den muligheten da, synes det er greit å bruke slik det er nå.

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Antall liker
22
Eg lurte på om de har tenkt å legge til ein funksjon der ein kan "bla" til neste/forrige annonse? Eller om det er ein slik funksjon eg ikkje har oppdaga ;)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
kjetinho skrev:
Eg lurte på om de har tenkt å legge til ein funksjon der ein kan "bla" til neste/forrige annonse? Eller om det er ein slik funksjon eg ikkje har oppdaga ;)
Jeg har nå tillagt "Forrige - Neste" funksjon nederst til høyre under hver annonse. Er det greit?

Husk at denne funksjonen vil vise neste annonse i samme kategori og ikke neste innlagte annonse.

For de som ikke skjønte det: hvis du går inn på de "siste 100 annonser" og velger en tilfeldig annonse - f.eks salg av et par høyttalere. Hvis du trykker på "neste" knappen under selve annonsen vil neste annonse fra Kategori høyttalere vises. Dette kan være litt dumt, og var også årsaken til at jeg tok bort funksjonen i utgangspunktet, og det kan jeg heller ikke fikse uten masse programmering.

Mvh
Thomas

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Hvorfor vises ikke annonser under kategorien "Kjøpes" på listen over 100 siste annonser?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Holmium skrev:
Hvorfor vises ikke annonser under kategorien "Kjøpes" på listen over 100 siste annonser?
Hva hvis du blar deg nederst til siden?

Det er en egen avdeling for Kjøpes under 100 siste annonser, og den har vært der hele tiden.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Høvdingen skrev:
Holmium skrev:
Hva hvis du blar deg nederst til siden?

Det er en egen avdeling for Kjøpes under 100 siste annonser, og den har vært der hele tiden.
Alt i orden.
Noen har visst fulgt dårlig med i timen. Og denne "noen" er meg. :p

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Når det gjelder bruktbørs liker jeg betydelig bedre måten avforum har løst det, med bilder både i kategorier og inne i selve annonsen, forhåndsinnlagte felt med nypris, kvittering/garanti ja/nei, hvor produktet befinner seg osv.. Dette fører til at langt flere på avforum enn hfs legger inn all denne infoen, så ser det rett og slett penere ut.

På alt annet er hfs suverent bedre enn avforum ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Hvis det er flertall blant brukerne for at løsningen du nevner er å foretrekke fremfor vår bruktbørs, så er det ikke noe vanskelig å lage en ny bruktbørs som er slik du beskriver.

Vår bruktbørs er veldig simpel, men jeg satt med et inntrykk av at flertallet kanskje ville ha det enkelt. Ofte så er det enkle det beste.

Personlig så ser jeg ikke helt hensikten med bilder ved siden av hver overskrift. Da blir det mye større mellomrom mellom hver annonse, og på vår bruktbørs er det veldig lett å få oversikt over mange annonser på en gang. Jeg er enig i at løsningen til AVforum ser bedre ut, men den blir mer uoversiktlig i mine øyne. Kanskje jeg er helt på jordet her.

Jeg synes også hver selger bør ha frihet til å lage en enkel annonse uten og måtte gå gjennom flere sider med utfylling av info før annonsen kan legges ut. Da er det opptil selgeren hvor god annonse vedkommende vil lage, og det er jo ikke noe vanskelig å sette opp en skikkelig annonse med bilde hvis man ønsker det.

Imøteser gjerne kommentarer på dette da jeg vil at vi skal ha en mest mulig funksjonell bruktbørs.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Jeg synes layout'en er fin som den er.
Et par ting som kan endres:
- Før var det en liten logo som indikerte at det var bilde(r) i annonsen, den savner jeg.
- Hvorfor åpns det et nytt vindu når man klikker på en annonse på forsiden? Litt unødvendig i mine øyne.
- Det kunne kanskje vært et par egne ruter for sted og pris, som er valgfrie om man vil fylle ut. Slik det var før.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Holmium skrev:
Jeg synes layout'en er fin som den er.
Et par ting som kan endres:
- Før var det en liten logo som indikerte at det var bilde(r) i annonsen, den savner jeg.
- Hvorfor åpns det et nytt vindu når man klikker på en annonse på forsiden? Litt unødvendig i mine øyne.
- Det kunne kanskje vært et par egne ruter for sted og pris, som er valgfrie om man vil fylle ut. Slik det var før.
1) Hvis du laster opp bilde til Hifisentralen sin server så vil det vises en liten binders til høyre for annonsen. Tar du musa over bindersen så vil du se hvor mange innlegg som er i annonsen. De fleste linker til bilder fra andre websider, og da vises ikke bindersen. Skal forsøke å rette på dette etterhvert.

2) Det åpner seg et nytt vindu, men jeg er enig i at det ikke burde gjort det. Har også denne på lista mi.

3) Et par ruter om sted og pris er smart, og dette har vært på lista mi en stund, men det krever litt programmering, og jeg har ikke prioritert dette ennå.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg har endret litt på bruktbørsen med tanke på innlegging av annonser. Det var kun noen få brukere som fikk opp muligheten til å laste opp bilder i annonsene sine, og det har jeg nå rettet på.

I tillegg vil det vises en binders på de annonsene som har vedlagt bilde som er lastet opp. Bilder som det er linket til fra andre websider vil ikke ha binders, men jeg skal se om ikke jeg får til det også etterhvert.

Bindersen vil ikke vises på "Se siste 100 annonser", men det skal jeg også prøve å rette på etterhvert.

Mvh
Thomas

Topp Bunn