Handletur til Oslo

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.246
Sted
Porsgrunn
Etter en lang og slitsom tur til Oslo har jeg nettopp kommet hjem med ny forforsterker og effektforsterker. Det ble Cary Audio SLP 03 og Bryston 4B SST. Tilsammen ble det 5 timer i bil og 3 timer i hovedstaden, noe som sliter på. Så oppkobling skjer i morgen når jeg er mere våken. :)

Må si jeg gleder meg, dette blir noe annet en H/K AVR 7000. Ihvertfall burdte det bli det :)

Som jeg sa i en tidligere tråd skulle jeg bruke mere tid nå, enn da jeg kjøpte høyttalerene. Men da tilbudet som dukket opp var såpass bra, var det bare å slå til igjen.

Godnatt alle sammen. :) :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
552
Sted
Stockholm
Hehe, du har en god dag foran deg i morgen.. Gratulere med flotte forsterkere!

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Grattulerer med flott utstyr :) Synd at byen vår regnet bort mens du var på besøk da.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grattis med fint forsterkersett! :)

Jeg har selv 4B SST men har en Cary SLP2002 sammen med den.
Har inntrykk etter flere tilbakemeldinger fra folk om at Cary og Bryston fungerer fint sammen som forsterkersett.

Kan du beskrive rommet du har oppsettet i, hvilke ht, hvilken kilde samt hvilken musikk du spiller mest
Jeg samler på opplysninger/lager en oversikt om Bryston og diverse preamper :) (både pro og con)

N

nb

Gjest
Jeg ser litt på 4B SST selv om dagen, hva må man i praksis gi for en slik en?

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.246
Sted
Porsgrunn
wotg skrev:
Grattulerer med flott utstyr :) Synd at byen vår regnet bort mens du var på besøk da.
Ja det regnet så mye at jeg nesten ikke så veien. Tor fortalte at når det regnet som verst stod folk rett opp og ned og viste ikke om de skulle løpe eller gå. Passerte noen naturvernere? som bekymret konstanterte at slikt vær ville nok bli vanlig i fremtiden. ::)

johna skrev:
Grattis med fint forsterkersett! :)

Jeg har selv 4B SST men har en Cary SLP2002 sammen med den.
Har inntrykk etter flere tilbakemeldinger fra folk om at Cary og Bryston fungerer fint sammen som forsterkersett.

Kan du beskrive rommet du har oppsettet i, hvilke ht, hvilken kilde samt hvilken musikk du spiller mest
Jeg samler på opplysninger/lager en oversikt om Bryston og diverse preamper :) (både pro og con)
Jeg har Adcom DGC 750 som kilde og Usher CP-6391 som høyttalere. Rommet er stue med åpen kjøkkenløsning på ca 40 kvadratmeter. Musikken varierer, men mye rock og elektronika. Ettersom anlegget har blitt bedre har det også blitt jazz og klassisk :)

Når jeg skulle spille fikk jeg bare lyd i høyre kanal. Panikk :eek:, telefon til Tor. Byttet signalkabler, først fra spiller til forforsterker. Så fra forforsterker til effektforsterker. Så når jeg nesten hadde gitt opp, kom jeg borti en bryter på effektforsterkeren. Når jeg rettet den opp og så nærmere på de andre kom feilen opp for en dag.

Bryteren for for venstre kanal stod på singel ended output, puh. Når man kjører balansert er jo det ikke så bra hvis man vil ha lyd i venstre høyttaler.

Ifølge Tor hadde dette skjedd en gang tidligere når en viss herremann i Fidelity hadde testet 1000 watts monoblokkene til Bryston, men da hadde han (noen) trykket av balansert på fjernkontrollen. :)

nb, jeg sender deg en PM.

Topp Bunn